Bläbläblä

Hur ska man förklara något som är svårt att förklara?

Min dag har inte börjat bra. Har varit sjukligt irriterad, förbannad och ledsen. Jag är ledig idag, men än så länge så har jag inte fått ut något nöje av det.
Som vanligt så krockar det mellan mig och min pojkvän. Det gör det alltid. Och har alltid gjort, oavsett vem jag varit tillsammans med.
Dom kan inte förstå att jag inte tycker det är charmigt när dom spenderar tid framför datorn som jag vill spendera med dom. Men hey, kanske ska skylla mig själv för att jag inte är tillräckligt intressant?
Det är väl klart att om man spenderar ett helt gäng med tid med varandra att man kan få sitta framför datorn i ett par timmar medans den andra personen gör något annat utan att det ska vara ett problem.
Men sådär direkt på morgonen så finner jag det sjukt osocialt/otrevligt. Och sen ska vi ju inte nämna det faktum att jag blev ofrivilligt tvingad att kliva upp när jag inte alls kände för det, (jag var nämligen supertrött eftersom jag var uppe halva natten för att jag inte kunde sova). Det var inte så kul. Men kände inte direkt för att ligga på med tv:en störandes i bakgrunden. Det är inte heller så trevligt ! Och sen tystnaden. Jisses. Jag förstod ingenting, och så var jag sur. Och då hjälper det inte att kommunikationen är på nivå noll. Hur löser man det?

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med denna ilska/frustration/ lite besvikelse också. Egentligen det man ska göra är att prata med den personen som det berör.
Men jag blev tvungen att gå därifrån. Kunde inte stanna, kändes som att man kvävdes långsamt i den obehagliga stämmningen. Nu vet jag inte alls vad jag riktigt ska göra..


Den stora frågan är ju dock egentligen: Om alla mina tidigare pojkvänner (+ den nuvarande) gör detta, så kanske det är jag som gör fel? Det är kanske jag som egentligen inte borde bry mig alls om deras sociala nivå = eremit då och då. Maybe?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0