Ibland så..

.. Måste man anstränga sig för att saker ska hända
.. Göra saker som man inte vill, kanske för att det gynnar någon annan?
.. Ställa upp och umgås när man inte känner för det
.. Vara med på aktiviteter som man normalt sett inte skulle välja själv, om man hade ett val
.. Måste man ställa sig upp och säga: "JA! Det där är jag gärna med på", bara för sällskapets skull
.. Måste man vara med folk som man kanske inte gillar till 100% för någon annans skull


.. Måste man bara helt enkelt visa på något sätt att man ställer upp och är med, oavsett sällskapet och aktiviteten för kvällen.


Dvs. Om man vill vara VÄN med den person som det berör. Annars funkar det inte. Och man ska absolut inte känna några tvång eller måsten, men ibland så ska man bara kunna frivilligt göra dessa saker för någon annans skull.

För mig så är det iaf så. Ni får ju givetvis ha era egna åsikter om saken.

Men det jag menar är, man måste visa att man är intresserad av att vara vänner, även om det innebär saker som man inte känner sig 100% pigg på, men bara ibland. Inte varje gång. Men nån gång. Tänk på det.

Och ingen orkar fortsätta bjuda in någon som ändå alltid bangar eller hellre gör annat. För hur mycket värd känner man sig själv? "Jag skulle kunna vara med, om det nu inte är så att jag finner något som är mer intressant att göra. Eller helt enkelt för att det ni gör är inte intressant nog". Hur uppskattad känner man sig? Inte så mycket alls !

Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag håller med dig gullet!

2009-04-05 @ 15:52:33
URL: http://jennahh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0