Piratpartiet


Läste just en skrämmande sak.
Visst är det rätt kul och häftigt att Piratpartiet har ökat så mycket och så snabbt. Visst är det bra att de jobbar för frågor som jag själv tycker är viktigt, (ipredlagen t.ex.).
Men så läste jag detta (taget från deras hemsida piratpartiet.se):
"Vi är beredda att stödja såväl en socialdemokratisk som en borgerlig regering."

Detta kan tyvärr inte jag acceptera. Jag är total helt och fullständigt emot den borgerliga regeringen. Den borde inte existera och jag hoppas att dom aldrig blir återvalda. Faktiskt. Så jag kan inte stötta Piratpartiet. Dom får inte min röst för i mitt hjärta finns det bara plats för en socialdemokratisk regering. De borgerliga partierna gör Sverige illa, det anser jag.

Vad tycker ni?

Rött/Grönt, Svart eller Blått? Spelar det någon roll? Kan man rösta på Piratpartiet och sedan inte bry sig om de i slutändan blir "blåa" (dvs stöttar de blåa partierna) ??.

Kommentarer
Postat av: Mari

Jag säger grönt.

2009-04-21 @ 17:47:38
Postat av: Kubbe

Jag säger: ALL MAKT ÅT TENGIL!

2009-04-21 @ 20:22:58
Postat av: kjello the fellow

Rött fo sho! =) Men tycker ändå ni ska regga er på piratpartiets hemsida, som protest mot IPRED och annan skit.

2009-04-21 @ 21:03:33
Postat av: Mattias

Tengil är inte socialdemokrat så jag kan inte med gott samvete rösta på denne man.

2009-04-22 @ 16:44:26
Postat av: Emma

Jag tycker att Kubbe borde skadeskjutas för den där kommentaren ^^

2009-04-22 @ 18:04:12
URL: http://aeonis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0