Politik!

(jag sätter denna under kategorin Känsoliv för det är ett ganska känsligt ämne)

Yikes.
Politik. Jag säger då bara det. Finns det något ämne som folk tänder till mer på? :P

Jag kan ärligt medge att jag vet knappt någonting om våra partier idag, och att jag trots den lilla informationen jag hade så röstade jag senast.
Jag gick på känsla, jag gick på det som kändes rätt. Är inte det ett udda sätt att rösta på?
Men samtidigt, jag tror fan vi är många. Vi som röstar fastän vi vet så lite.

Jag vet att jag inte tycker om moderaterna. Varför?
Dom gör allt för att det ska bli värre för folk som min familj.

Ska jag beskriva min familj för er?

När jag var liten så var min familj i en knivig sits. Min mamma var ensamstående förälder till 3 barn, och olyckligtvis även långtidsarbetslös. Ni ser, min mamma hade ingen riktig utbildning och var ganska så skuldsatt efter förhållandet med min fader (som btw var hennes andra make). Men hon bestämde sig för att lämna hans tragiska kvinnomisshandlande ass och hamnade då i den här situationen. (Ensamstående mamma med skulder och utan arbete).
Hon levde en hel del på a-kassa och bidrag.

Jag: flyttade hemifrån när jag var 18 och blev ett s.k bidragsbarn. (Jag gick på soc nästan hela sista året av gymnasiet).
Och efter studenten (detta var förra året, 2007). Så var jag en ung arbetslös som gick på soc.
Hänger ni med än så länge?

Min syster är heltidsjukriven och har varit det under en längre tid. Med lite hjälp till förbättring så ser situationen inte så mycket annorlunda ut idag som för ett par år sedan.

Sätt nu ihop dessa pusselbitar med det ni vet om moderaternas poliktik så tror jag ni förstår varför jag aldrig skulle rösta på dom?

Min mamma, en ibland mycket smart kvinna, har alltid haft sossarna i sitt hjärta. Och därifrån har även jag det.
Jag röstade iofs på miljöpartiet till riksdagen, men hey, jag tyckte dom förtjänade det ^^

Om ni undrar vad som hände med det tredje barnet så har jag skrivit om det i ett tidigare inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0