Studiebesök!


Äntligen hemma efter en 10h arbetsdag och middag hos mamma ^^

Måste säga att det var en spännande dag idag i Luleå!
Först var vi till Kulturens Hus och såg på konstnären som vi var hos alster. Jag försöker komma ihåg vad hon heter men jag har redan glömt O.o
Det var iaf 3 stora hängande skulpturer gjorde av (mestadels) gamla glasögon glas. Såg jättefränt ut :)
Hon jobbar mestadels med återvunnet material, och det är ju som ganska modernt just nu. Hållbar utveckling och så.
Vi fick iaf hjälpa till med hennes senaste projekt som involverar pennor. Jag var en modig soldat så jag tog mig an dvs färgpennor. Och jag gillar ju som att ta i är inte blyg för att kladda ner mig, så jag har ju färg över hela halva händerna och ett par stänkfläckar i ansiktet också x)

Konstnären (konstnärinnan?) var iaf sådär lagomt exentrisk som sig bör om man jobbar med konst. Röda gummistövlar och vida byxor instoppade :P
Hade håriga armhålor och luktade svett också, (ingen deo?). Förklaringen till detta är ju antingen 1, Hon är naturist eller 2. Kvinnan är inte medveten om att hon har armhålor och vad man skulle kunna tänka sig behöva göra med dom O.o

Hon bjöd iaf på lunch. Hon hade gjort soppa.
Haha, lite coolt ändå, jag har ätit konstnärssoppa! :P
Rödbetssoppa var det faktiskt (med persilja, purjolök och creme fraiche? till). Och det var fasiken gott!
Jag måste erkänna att jag var jävligt skeptisk från början. Blev iaf en positiv överaskning på den fronten.

Synd bara att eftermiddagskaffet smakade rödbetor O.o Det var inte liiika gott ;)

Som slutsats kan jag iaf säga att det var en trevlig upplevelse ^^
Lite trött nu dock efter en sån lång dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0