Tv-serier och efterföljande tankar.

Herregud vad varmt det är idag! Jisses..
Har varit hos min kära mamma nu och sett både lite av OS och sen 2 avsnitt av Project Runway. Jag gillar verkligen den serien. Dom gör många fina och coola plagg :)
På tal om tv-serier så gillar jag även Top Model skarpt (inte svenska då O.o). Tycker ändå att man lär sig en hel del av att se på sånna tv-serier (So you think you can dance är ett annat exempel). Visar även ibland hur lite man vet; när man t.ex säger: det där såg inge bra ut och domarna säger: Det där var super-bra!

Är inte vi människor så ganska mycket i allmänhet? Gillar att tro att vi vet så mycket mer än vi egentligen vet. Kommentera om saker vi inte vet så mycket om? Människor, beteenden etc. etc.

Jag är då iaf snabb att erkänna att jag gör sånt. Mycket är på kul, som t.ex. när man ser ovan nämnda serier. Och ibland lite halv-"proffesionellt" analytiskt: "Jag tror den där människan gör si och så på grund av det och det". Vi gillar att vara smarta. Vi tycker om att veta saker. Vi tycker om att ha svar. Och anledningar, och förklaringar.

Undrar hur denna värld skulle se ut om ingen brydde sig om vad andras orsaker till att göra det dom gör. Om ingen skulle ifrågasätta varför "den" personen såg konstig ut, eller varför "den" personen klädde sig sådär, varför "den"
människan har ärr på kroppen.

Skulle det betyda att vi skulle sluta bry oss om varandra, eller skulle detta innebära en acceptans nivå på maximalt läge?

Mycket man kan diskutera om i den här frågan.

Men nu ska jag komma på vad jag ska se medans  jag äter :).

Grillad kyckling, är ni förvånade?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0