Midnatts-svammel

Jag försöker komma på vad jag vill. Men jag kommer inte på något.

Osäkerheten spökar än. Hänger över mig som nån jävla skugga.

Och jag vet inte hur jag ska ta itu med den. Vad ska jag göra?

Det jag behöver är bekräftelse. Men jag kan inte be om den. Den är inte lika lätt att tro på då.

Så hur gör jag då? Sväljer jag bara ner mina hjärnspöken och "accepterar" att det är så. Att jag nojjar över ingenting. Att jag har inget att vara rädd för. Ska jag bara tro på det jag vill ska vara sant?

Givetvis så kommer jag ge det mera tid innan jag bestämmer mig. Men jag kan inte låta bli att fundera ibland ändå.

Ibland? Jag funderar massor, jämt hela tiden. Det är det som är min sjukdom. Jag tänker för mycket och gör för lite.
Men jag jobbar på det! Framsteg har gjorts!

Men ska jag vara ärlig så litar jag inte specielllt mycket på någon just nu. Och det är för att jag inte litar på mig själv heller. Jag har bra självkänsla. Men uselt självförtroende. Normalt sett går dom sakerna hand i hand. Men inte för mig. Tur jag har självkänslan iaf. Tur jag kan se mig själv i spegeln och tycka om den jag ser. Att veta att jag är en bra människa. Att jag förtjänar bra saker.

Nu återstår bara frågan om att skaffa sig bra saker. Eller rättare sagt. Trygga dom bra sakerna som jag har och bygga på dom.

Btw så tror jag att beskedet om jag kommer in på folkhögskola eller inte kommer i veckan. Spännande! :)

Lucky number seven! Det är mitt nummer det, jag är nämligen född den 7 något ^^.

Kommentarer
Postat av: Elin

Tror du borde läsa om självkänsla & självförtroende gumman.. Jag tycker inte riktigt du har rätt där :) tycker mer du har självförtroende än självkänsla.

2008-12-01 @ 15:58:12
URL: http://elin5.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0