Nerdiness!

En dikt skriven inspirerad av.... Kingdom Hearts! Oväntat va? Men folk som spelat det borde fatta exakt vad det var som jag tog som min inspiration. Men för er andra är jag snäll att förklara. Det finns mörker i allas hjärta. Så enkelt var det :P.

Love-struck

Darkness is alluring
Wanting to trap you whole
Your lover, the dark side’s pawn
Turning your heart in, expecting you to follow
His truth, your lies
Not knowing, you have control
Darkness has always been your second nature
Instead of falling
Question comes
Who betrayed whom first?
The shadows whisper, not caring
Willing to the pain that it will be unbearing
Struggle comes, the result hard to tell
Hearts surrendering, the easy way out
Souls blackening after bloody fights
Wings spreading dark as night
Hope of resurrection died within that light
Oblivious, blind as the shadows
Love keeps on moving, not knowing, not seeing
Darkness lingers in every heart
The simple truth you refuse to see
The bigger the light, the greater the shadow

12/10-05 [12.31]

3 år gammal var den också. Ser man på ^^.
Fin fan-bild :).

Kommentarer
Postat av: Elin

Jo du har helt rätt i det. Men det ligger så mycket mer bakom det. Det handlar om flera hundra tankar. Att känna att just jag duger som den jag är, rör självkänslan, men om du till exempel jämför dig med andra, och blir "sämre" när någon "bättre" kommer in, handlar om dålig självkänsla. Som det vi pratade om.

2008-12-01 @ 19:14:09
URL: http://elin5.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0