Flytta vs. Stanna

Morgonrast på jobbet och här sitter jag!

Spånar faktiskt på folkhögskolor. Men får inse att att det är bara att glömma nykterhetsförbundets högskolor. Skulle nog bli utkickad på en vecka O.o
Under den här gångna helgen har jag tänkt mycket. Har kommit fram till att även om jag nu måste spendera 1-3 terminer på folkhögskola för att fixa till mina betyg, så betyder ju inte det att jag måste bo kvar. Från början var det en given tanke: Stanna och plugga och söka högskola och flytta sen. Förstår inte varför jag inte förstod att det var långt ifrån den enda möjligheten för mig. Tycker nästan det är mera rätt att flytta "nu" än sen. Då vet man ju iaf om man klarar av det? Bo i en främmande stad, möta nya människor osv. Så man kan vara lugn i det och verkligen fokusera på studierna när man då väl börjar på högskola/universitet. För det kan verkligen vara pressande & stressande.
Egentligen, nu när jag skriver det här. Så blir jag mer och mer bestämd i min tankegång. Att flytta så snart som möjligt är nog smartast, för jag vet ju redan att jag måste flytta nån dag. I den här lilla staden finns inte många möjligheter till en bra framtid som man kan vara nöjd med.
Jag är 20år gammal. 20 år, jag ska verkligen inte binda fast mig någonstans nu. Absolut inte.
Jag har ju hela framtiden, hela världen framför mig? (*Shit vad jag är poetisk :P*).

Vet ni vad. Nu ska jag fortsätta spåna runt på folkhögskolor i Sthlm-Uppsala området. Tror fasiken att det är dit jag vill ^^

Jag ska försöka att komma ihåg att berätta vid lunch hur det går för mig :P
Kanske till och med slänger iväg ett tips av något slag. Jag gillar sånna. Har dock inte något "veckans råd" den här veckan än.. Det borde jag också fixa :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0