Glömska

Ja visst kan det vara jobbigt ibland?

Men låt mig prata om något som är ännu jobbigare än sin egen glömska; andras glömska. Med det menar jag inte den vanliga glömma bort tider och sånt. Nej jag menar något som på engelska kallas "convenient". Det som på svenska är praktiskt. När folk glömmer saker när det passar dom. Ni vet alla vad jag menar, right?

När man spenderat massa tid på att förklara en sak om sig själv. När man berättat varför man är som man är typ. Varför man gör de saker man gör ibland. Kanske t.o.m hur det brukar missuppfattas. Ni hänger med än så länge? Ah, och sen då när folk "passande" glömmer bort detta och antingen hates on you eller typ skäller ut en för något som dom egentligen inte ska, inte bör, göra när dom vet hur det ligger till! Eller upprepar tidigare nämnda missförstånd. It sucks ass ! >.<

Visst känner vi igen detta? Så hur gör man för att slippa detta? Beats me, någon annan?

"I'm not a perfect person
There's many things I wish I didn't do
But I continue learning"

The Reason - Hoobastank


Inte min mamma dock som gillar att skylla det allra mesta på mig. Jag är antingen lat, krömjar, överdriver eller något annat. Visst nämnde jag den gången min mamma sa: "Jag förstår varför du inte har några kompisar " och syftade på hur jag är. Visst är det kul?

Kommentarer
Postat av: Mari

Ge alla en present, post its. Med det kommer det vara omöjligt att glömma!



Och den bilden är bara för söt :o

Jag har bara fått höra att jag är lat och krömjandet när jag var yngre.



M-värk? nej det kan du gå bort på vägen till skolan, inte får du lov att stanna hemma.



Feber? Vila idag, gå till skolan imorgon



Minus 30 graders snöstorm? Ingen ursäkt. Det är bara att gå.



Etc Ungefär i den stilen... Nej, menar inte att hon har sagt exakt så men nära inpå eller den känslan man har fått från henne.

2009-09-01 @ 12:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0