Vågar du dela med dig av privata detaljer?

Nämn 5 saker som du aldrig gjort som folk kanske inte förväntar sig/inte vet och passa på att nämna något hemligt om dig själv till varje punkt också, om du kommer på något det vill säga. Detta är min utmaning till er, vill ni sno det jag skrivit, varsågod, men roligare är om du kan komma på egna saker ! :)

* Haft en trekant. Jag har liksom aldrig haft det intresset. Mest för att det känns lite "tacky" på något vänster och vis. Beror säkert mycket på att vi bor i en liten stad och chansen att finna två personer som man är sugen på + som inte berättar det för någon är kanske inte sådära jättestor? Skulle jag ha en trekant så skulle det nog vara med två tjejer, skulle nog inte klara av att dela på en kille plus att tjejer är hetare, rawr ;).

* Varit medveten elak mot en vän. Oavsett vad folk tror så är jag from som ett lamm. Min tysta sida är inte dryghet som vissa verkar ha fått för sig. Jag är sjukt osäker och tvivlar ofta på mig själv, därför är jag tyst och pratar inte så mycket. Jag vågar helt enkelt inte ! Så för mig att finna kraften att vara medvetet dum mot någon annan, det finns inte. Jag är fullt upptagen med att finna kraften att acceptera mig själv så att andra också kan göra det. Jag tar det dock som en komplimang att folk tror att man är mer stark och självsäker än vad man är, dock inte kul när det missuppfattas som dryghet :/.

* Varit trogen i ett långvarigt förhållande. Kanske kan tyckas verka som en medveten elak handling mot en vän, man är ju trots allt kompis med sin pojkvän. Min personlighetsstörning fuckar dock upp allt för mig, jag är beroende av uppmärksamhet från det andra könet. Det går för långt ibland. Jag får ofta ångest över det, men vad ska man göra? Det är en sjukdom, det är inget jag kan styra över. Kom ihåg nu folk, världen är inte svartvit som många verkar vilja tro. Jag har alltid vandrat i gråzonen, å andra sidan så trivs jag där, lättare att kompromissa ^^.

* Jag har aldrig varit 100% ärlig med nån. Inte en själ. Oftast handlar det ju dock om små vita lögner, vem har inte dragit dom? Förmildrat situationer, överdrivet andra. Inte vågat vara ärlig om små jävla skitsaker om varför man inte vill komma t.ex, sånt. Om ni tänker efter så har ni nog, de allra flesta av er, gjort detsamma. Vem har någonsin varit 100% ärlig mot någon i sitt liv? Aldrig komprommisat lite med sanningen? Det jag ljuger mest om är mat, hur mycket jag ätit/hur lite jag ätit och när. Har funnits tillfällen då jag inte ätit på över en dag och någon frågar om man inte vill ha något, och så svarar man "nej, jag har redan ätit", fast senast man åt kanske var över 24h sedan.

* Varit populär. Jag har märkt av hos vissa folk att dom tror att jag är någon populär vanlig svensson-tjej från Bersika eller nå ibland. Vilket inte kunde vara längre ifrån sanningen. Jag hade i princip inga kompisar när jag växte upp och det är inte så annorlunda idag heller. Det är sällan min telefon terras av folk som vill vara med mig. Men jag klagar inte, jag är nöjd som det är och är säker på i framtiden när jag blivit bättre på den sociala fronten och kommit över mina osäkerheter att jag kommer få fler vänner så :).


Så, har ni något som ni vågar dela med er av? Man kan ju givetvis vara anonym ^^.


Googlade "Truth" och fann denna bild till en artikel om Speakers of Truth

Kommentarer
Postat av: Mari

1. Jag stänger alltid min sovrumsdörr när jag ska gå och sova. Jag behöver inte då jag bor själv och även att det inte hjälper ett dugg att få rummet mörkare (juni-juli).



2. Jag tycker inte om att skaka andras händer, okej om det är yrkesmässigt men inte när det gäller kompisars kompisar "Frida - Mari, Mari - Frida". Mer platonisk än så får jag inte känna den andra människan är känslan det ger mig även om jag vet att det inte är så.



3. Jag har en massa tomma bbb kuvert som jag skriver på, hur många böcker och block jag än har som är tomma så är det dom jag skriver på.

Varför?? För att vissa saker behövs komma ihåg tillfälligt och andra är mer långvariga. Dom långvariga skrivs senare ner i ett anteckningsblock.



4. Jag rapar ofrivilligt när min mage är tom (gäller inte när jag känner mig hungrig) och 9 fall av 10 nyser jag efter att ha tagit ett nytt tuggumi (Extra) efter nåra sekunder.



5. Jag kan lyssna på samma låt i en timme (eller längre) och inte bli leds. Så om ni ser mig med en mp3 i örat, då har jag nog som mest troligt hört 3 låtar på en timme. Kanske 4-5, men det är sällan.

Dessutom ligger all musik i min mp3 i 2 mappar och båda är blandad stil Root och mapp B. Nej, inget i mapp A... o.O

2009-08-04 @ 16:05:04
Postat av: Emma

Tack Mari för att du delade med dig ! ^^

2009-08-04 @ 16:10:41
URL: http://aeonis.blogg.se/
Postat av: Emma

Btw, med tanke på nr 5, du är ju liite skum du! ;)

2009-08-04 @ 16:11:11
URL: http://aeonis.blogg.se/
Postat av: Mari

Haha det är jag nog XD och varsågod :)

2009-08-04 @ 16:13:08
Postat av: Mari

Kan väl tillägga på nummer 1 att jag brukade alltid stänga dörren till vardagsrummet/gästrummet när jag gick och la mig o.o

2009-08-09 @ 17:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0