Kolla!

Nu fan och jävlar. Nu ska de hända saker. Jävlat säkert att det ska bli av och hör sen ! Måste faktiskt erkänna att Mats hade en poäng när han sa att jag borde ta ett bad. Även om jag nu inte orkade ligga i det mer än en kvart så hann jag ändå få en snilleblixt. Jäkla karl att vara så smart ^^. (Förmodligen en av anledningarna till varför jag tycker om han så mycket iofs :P).
Och jag tror faktiskt på det här. Det här borde funka. Jag behöver struktur i mitt liv. Så är det bara. Så vad har jag nu då kommit på? See for yourself ^^:

Ett schema ! Tappade ju bort mitt.. Tur jag hittade ett på ze internet. But why stop there?
Jag har schemalagt hela min dag fram till klockan 22.20. Dom blåa rutorna är lektioner på komvux, så då är jag där. Sen har jag lagt in studietid för alla mina ämnen som jag läser.
Och middag kan nu ju se ligger inlagt varje dag också där vid ca 17.00.
Efter middag så är det vid behov studier lr nedvarvning. Det kan ni ju fundera på vad det betyder ;D.
19.20 - 20.50 har jag lagt in "Egna intressen", och med det så menas det: läsa en bok, se på animé, spela lr liksom vad som helst som faller en in. Kan ju inte plugga hela dagarna jue :).
21.00 - 22.20 står det "Planering för morgondagen / läsa, sova osv." Viktigt att lägga upp tid att planera för morgondagen, vilka böcker ska man ha, vilka lektioner har jag, vad ska jag ha på mig osv? ;). Under denna tid är det även tänkt att man ska göra vardagsaker som att duscha och sånt. Att planera tar ju inte direkt 80 minuter. Sen kan man ju läsa lr något innan det är dags att sova.
Högst upp står det: "OBS! Frukost 09.00 dagligen!". Och alarmet kommer låta senast 08.30 varje morgon. På schemat finns även 2 frukstunder inlagda.
Fredagar är ett undantag dock, på den står "Fri Tid" efter middag. Då får jag göra vad fan jag vill och känner för :).

Alltså. Jag vet att jag förmodligen verkar vara världens största tönt just nu som har ritat upp ett färgglatt schema till mig själv. Men jag tror verkligen på det. Jag har så svårt att ta itu med saker. Men om jag har ett schema att följa. Då går det säkert bättre? Funderar även på att göra ett mat-schema för vad man ska äta under veckorna :).
Det behöver fan inte vara så jävla svårt att få struktur på livet. Och det kanske är supertöntigt att ha ett färgglatt schema. Men seriöst. Töntigt or not, jag tror det är bättre än alternativet. Är man dålig på att planera så är nog detta super. Testa själva vettja :).

Så.. Är ni imponerade eller tycker ni att jag är helt borta i ze head just nu? ^^.

Btw.. På tal om förra inlägget;


This is what I'm talking about. Det översta är kollegieblocket som jag har mitt schema i :). Seriöst, det blir såå mycket roligare att skriva när man har sånna här fina block. Dom 2 nedre använder jag dock till annat, (p.g.a att det är små block, jag vill bara ha stora till skolarbete).

Kommentarer
Postat av: Mats

Ser helt otroligt bra ut! :DD

2009-02-24 @ 23:06:36
Postat av: Kubbe

Pluggis :D

2009-02-24 @ 23:17:14
Postat av: Emma (Lady)

Bruden med dom färgade pennorna xD

2009-02-24 @ 23:24:27
URL: http://blondlittlelady.blogg.se/
Postat av: Mari

Låter bra :D

Btw, höll på att skriva ner att det är jag som har köpt dom till vänster men inser gode snabbt att jag har ju köpt alla tre till dig XD

2009-02-25 @ 00:29:02
Postat av: Ewah

Tjoho tjohej .. Snygga block att skriva i ska det va, har själv samlat på mej några stycken ..=)

2009-02-25 @ 07:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0