En ny protest !

Jag kom på det.. Jag ska tråka ut er genom att bara lägga upp dikter i framtiden.. Tills ni kommenterar dvs ;).

Först ut, min super emo-dikt som jag skrev när jag var 16 (och som mest emo), hade den på min press på lunarstorm. Den ni.. Illa ! :P ;

Livet

Det var en gång en flicka så otroligt naiv
Trodde hon skulle växa upp och få ett bra liv
Trodde att livet skulle vara någorlunda lätt
Trodde att hon med kärleken skulle hitta rätt
Vi vet ju alla att livet är hårt
Vi vet även att det här med kärlek är svårt
Men för den här flickan var det speciellt
Mot henne skulle livet inte vara snällt
Hon faller så djupt det bara går
På hennes armar syns massa sår
Hennes inre kallt och fruset
Hennes hjärta ännu en gång brutet
Inget utom besvikelser hon får
Nästan varje natt fäller hon en tår
Vissa nätter gråter hon blod
Stackars flicka utan hopp utan mod
Sorgen är allt hon har
Ingen styrka finns kvar
Hon behöver hjälp, vill göra sig hörd
16 år och redan så förstörd
Hon vill bara hitta en plats där hon hör hemma
Denna flickas namn är Emma
Inre smärta natt som dag
Denna flicka det är jag

 

15/1-04 [18.20]

(Det blev bara värre…)


Kommentarer
Postat av: Emma

blev faktiskt lite taggad när du sa att du skulle gå komvux, men jag har funderat på det länge.. behövde väl bara ett tecken :) haha

2009-01-21 @ 18:48:32
URL: http://emstaar.blogg.se/
Postat av: Ewah

Snacka om att få ned känslor i en dikt ..

kram

2009-01-21 @ 19:09:45
Postat av: emstaar

hehe ja, okej då :p nöjd? ^^, hihi..

vad gör du då? =)

2009-01-21 @ 19:18:12
URL: http://emstaar.blogg.se/
Postat av: emstaar

hihi, jo :) jag älskar verkligen mitt blonda hår, fast jag ska nog inte klippa mig så kort, fast det kanske kommer att behövas när jag kommer att blondera det, men jag får se.. ^^, kändes skönt att ha sådär kort hår =) kände mig lite äldre också.. tack :)



jag funderar på att... spela lite the sims =) och jag ser på vänner också :) hehe

2009-01-21 @ 19:38:09
URL: http://emstaar.blogg.se/
Postat av: emstaar

hehe näe jag vet.. men en sak stämde dock in.. jag är paranoid som fan & det är jobbigt. Kan knappt gå på stan utan att jag funderar om folk tittar på mig, viskar om mig & om jag är ute och går och hör att en bil kommer vill jag bara hoppa ner i diket, för det känns som om den ska sakta in och dra in mig i bilen eller köra över mig....hahaha! amaagad!

2009-01-21 @ 19:49:37
URL: http://emstaar.blogg.se/
Postat av: emstaar

fick high på bara två saker..



Narcissistic: High - kan säga att det stämmer verkligen inte, blev chockad när jag läste.. :O kanske inte uppfattade frågorna rätt ens :)



Paranoid: High



jajaaa, nu ska jag se på TV och käka cheez ballz :D vi hörs, kommenterar ditt svar när jag sitter henna igen ;D

2009-01-21 @ 19:58:45
URL: http://emstaar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0