Jag måste sluta

Läsa andras bloggar!

Alltså.. Det är här jag erkänner att jag typ aldrig läser andras bloggar, (ett par utvalda vänners endast). Men ibland när man surfar runt så blir det så att man kikar runt lite på andras bloggar. And I shouldn't do that.
Även om det värsta som finns i världen är Lol-cats, jag hatar dom så mycket att det finns fan inte ord. Grammatiken blir så ordentligt rövknullad att man kan inte låta bli att dö lite inombords varje gång man måste läsa saker som: I can haz cheezeburger? Usch!

Ni som känner mig vet att jag lägger ner stor vikt på språket och min allmänkunskap. Det handlar inte om besserwizzer tendenser, (hur stavar man det nu igen? Tjorvigt ord det där), utan bara om att jag tycker om det skrivna språket så pass mycket att det blir jobbigt att se folk skriva saker som "alderles" och "brottom" and everything. Jag blandar in engelska i mitt skrivande all the time och jag använder aldrig "de", "dem" och "dom" korrekt, (lyckades aldrig lära mig skiten, ni ser ingen är perfekt), så jag menar inte att man ska vara 100% korrekt jämt och en gud i konsten att skriva korrekt. Svamlar jag eller förstår ni vad jag menar? Jag har svårt att läsa texter som ser ut att vara skrivna av en 10åring bara. Något stavfel här och där går an, jag gör det själv.

I grund och botten beror allt det här på mig själv. Vi använder oss själva som referensramar i första hand när det gäller det allra mesta. I min värld så kan man svenska, punkt. Därför är det så svårt att se när folk våldtar språket så grovt som vissa bloggare gör. Speciellt när man har en blogg som riktar sig till andra människor så borde man väl ändå kunna skriva någorlunda korrekt? Skriv det i word först och rätta det innan ni lägger upp det. Använd ett stavningstillägg till internet, (det finns), iaf om ni vill skriva till hela befolkningen.

Men vet ni vad?? Jag har ingen jävla rätt att säga till någon annan vad dom ska göra. Så för att återgå till min första punkt, jag måste sluta läsa andras bloggar O.o. Vi har bara makten att förändra våra egna liv och förutsättningar. Det är inte deras fel att jag stör mig, det är mitt eget. Så för mitt eget bästa så ska jag undvika lol-cats och de som våldtar vårat svenska språk :).

Ha en bra dag förresten, puss !

Dom är ju söta, dom får poäng för det iaf ;).

Kommentarer
Postat av: Mari

Är väl för att dom har sin egen stil, att deras personlighet och deras sätt att snacka ska komma fram och på så sätt så är det nästan som att man har människan framför en. o.O



Men ja, det är onekligen tråkigt att se svenskan bli totalt överkörd -_- Jag skulle inte orka länge med att läsa en blogg vars ord hoppar framför mina ögon. o.o

Jag älskar roliga djurbilder, men där har vi också ett annat tråkigt exempel :(

Fast dock är det förståeligt med den ihopsvängda grammatiken och allt om all text ska med XD

Det måste få plats.

2009-07-13 @ 16:43:27
Postat av: Anonym

eftersom att jag verkligen menade hur är det med dig till alla som jag skrev till så anser inte jag att de är spam.

alla definierar vi saker olika, jag själv definierar spam som någonting man skickar till massa olika personer och sedan svarar man ingenting tillbaka om man får svar. that spam to me.

Kanske är du som borde lära dig att alla ser på saker olika.

2009-07-13 @ 16:45:23
URL: http://fribor.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv; vad är det för fel att vilja veta det? Hade jag inte velat de hade jag bara sagt att du gärna får rösta.



Vet inte riktigt vad du har för fel eftersom du inte kan se att folk ser saker o ting på olika sett...

2009-07-13 @ 16:59:31
URL: http://fribor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0