Nu måste jag få berätta hur jag känner

Planerar man en fest hos någon annan än sig själv, då ska man ta mig fan också fara på den !

Jag brukar inte ta sidor, vilket jag inte heller gör i detta fall. Men måste ändå hålla fast vid att det var sjukt dålig stil av er som planerade att fira Mari, hos Mari, vilket inte hon bestämt utan NI bestämt, och sedan kan INGEN komma för att EN person blir sur på grund av ETT missförstånd. Det är väl för fan hennes eget jävla val då? Ni ställde ju upp med villkoren för att ni trots allt lovat att dricka med henne, men om hon sedan själv inte vill fara, då är det ju inte längre erat ansvar att ni lovat eftersom det fanns både tid och plats att infria det löftet.

Hur kan ni inte se det? Om det nu inte är så att ni inte tycker Mari är lika mycket värd. För man skiter för fan inte att fara på sin egen jävla fest. Det var inte hennes fest. Det var NI som planerade den. Det var alltså ERAN fest.

Emma kontrade med: Men vad skulle DU säga OM ....

Jag säger till er: Vad fan skulle DU säga om jag övertalade DIG att ha en fest hemma hos dig för att fira att du fyllt år bara för att sedan dagen före kontra med: Ingen tänker komma.
Hur jävla schysst hade ni tyckt att det hade varit ??

Personligen så struntar jag fullständigt i festen, jag var knappt med i planerna. Så man skulle kunna säga att det faktiskt inte angår mig så värst mycket. Vilket det inte heller gör, det är mellan er, jag har tar inte sidor men jag påpekar orättvisan, det gör jag. Om ni tjaffsar om något, fine, jag lägger mig inte i. Men den här gången snackade vi fan ren outrageous respektlöst beteende från eran sida. För att inte tala omoget.

Gör man planer får man fan stå för dom också, eller fixa alternativ/prata om det. Vilket ni inte gjorde. Trist att man ska behöva påpeka i efterhand att man kanske ska prata direkt med personen som festen faktiskt gällde i allra högsta grad?

Jag skulle inte vilja påstå att jag är arg eller så på någon av er personligen. Men jag vill få er att förstå att ni hade ett ansvar, ett ansvar som ni sket fullkomligt i. Och jag tycker definitivt att ni ska be Mari om ursäkt för det här jäkla jippot för att inte nämna en gottgörande fest. Visa att ni bryr er om henne också? Annars handlade ju hela festen om någon annan och snacket om att fira Mari blir bara skitsnack, obetydligt, ett svepskäl bara för att festa hos henne? För det verkar ju onekligen så.

Än en gång, jag kan verkligen inte förstå hur man kan planera en fest hos någon annan som man sen skiter i.

Jag hoppas ni hör av er till henne snarast och förklarar att ni inte alls skiter i, trots att era handlingar säger annorlunda.

Och vill nu någon bli arg/sur eller irriterad på mig för att detta är min åsikt, då får ni bli det. Men jag hoppas verkligen att ni är mogna nog att se att ni faktiskt gjorde fel i det här fallet, även om ni inte förstod det från början kanske. Jag håller iaf inget agg mot någon, men jag vill se rättvisa skipas om man får vara så skum och säga så?


Hoppas alla haft en bra dag iaf ! ^^

Kommentarer
Postat av: Lena

Jag måste ju verkligen säga att det låter som att du är väldigt dålig på att "inte välja sida". Allt du skrev om handlade till mesta dels om hur dåligt vissa personer behandlade Mari(?) och iprincip ingenting annat. Det är som att du inte kan föreställa dig någon annans sida och väljer den sida som är närmast din. Du verkar vara en sån som vill hitta fel och gnälla på hur små dom än är.

Ha så kul med det.

2009-06-08 @ 22:49:27
Postat av: Maria

Jag håller med Lena fullt ut!

2009-06-09 @ 01:03:32
Postat av: Emma

Hahahhaa! Men vad är det du säger människa? I don't know you! Vad har du för rätt att bara vilja hitta fel och gnälla på hur liten jag är? Du kan ju inte klaga på mig och göra samma sak själv i samma inlägg, du missar ju hela poängen då. Att man tydligen inte ska göra så?

Och btw, ingen av er håller alltså med om att det är fel att planera en fest hos någon annan som inte bara fullständigt skiter i utan också inte informerar om att man inte längre ska gå på? (Och det sista står inte i bloggen, utan det är bara en del av all den information som ni inte har). Nog för att man kanske skulle kunna tro att människor som ni, som inte har så stor aning om vad det handlar om inte heller skulle öppna käften och kommentera.

Om någon behandlar min syster dåligt, tro mig, jag tänker låta dom veta det. Och oavsett vad ni tror så har jag redan berört detta ämne med dom som det faktiskt angick, dvs inte er. Och att inte välja sida, det poängterar jag med att det är inte jag som personligt är upprörd på någon av dom. Men nog fan måste man ibland få säga ifrån när någon beter sig illa, speciellt om det är mot ens egen syster som inte alltid kan försvara sig själv. Säga vad ni vill om det. Men jag ångrar ingenting som jag skrivit!

2009-06-09 @ 11:33:47
URL: http://aeonis.blogg.se/
Postat av: Emma

Tillägg: Bara välja den sida som är närmast min? Det här kunde ha handlat om en för mig typ helt okänd människa och jag hade fortfarande tyckt att det var fel och orättvist. Man skiter för fan inte i sin egen fest och människan som man övertalat att ha den. Enda jävla skillnaden är att eftersom det handlade om just någon som står nära så säger jag något, vilket jag inte hade gjort om det var en person som jag knappt kände. Men relationer gör inte fel till rätt eller tvärtom. Fel är fel. Oansvarighet är oansvarighet, och ta mig fan att orättvisa fortfarande är det också!

Jag tycker hela situationen är fel och orättvis och oansvarig från deras sida. Spela roll om det handlade om min syster eller inte!

2009-06-09 @ 11:38:05
URL: http://aeonis.blogg.se/
Postat av: Lena

Då behöver du inte försvara dig allt för mycket. Då blir det som att du försöker få det du sagt att verka någonting helt annat.

2009-06-09 @ 23:41:44
Postat av: Miek

Jag vet ingenting om det här, men av det jag har läst så står det klart vem - eller snarare vilka - som har gjort fel.

Jag vet inte vad detta "missförstånd" som hänt är, men att berätta för Mari att man ska ha en fest och sedan bestämma sig inte komma? Och varenda en?

Vad fan är det för stil!? Hur i helvete kan man göra något sådant? Jag förstår mig inte på er människor. Hur tänkte ni, egentligen?

Hur många gånger fyller man år? En gång per år. Är det inte mer än rätt att man då ska få respekt och kärlek? Det var en sjuhelsikes födelsedagspresent, det där. Jag hoppas att ni är otroligt nöjda med er själva. Personligen skulle jag dock må väldigt dåligt över det. Men, det är ju bara jag. Ni förväntas inte att känna som jag skulle ha gjort. Samvete, krävs för det.

Det hoppas jag att ni får någon dag.

2009-06-10 @ 02:52:31
URL: http://micchii.blogg.se/
Postat av: Emma

Du tror jag skriver allt det här för min egen skull eller? Tro mig, det gör jag inte och det är en stor skillnad mellan att vilja förklara något och få någon annan att förstå, (dock inte i detta fall du då jag skiter fullständigt i dig, du känner mig inte och har ingen aning om hur jag är som person), och att försvara sig. Det är inte ett försvar, det är en förklaring. Och vill du tycka hemska saker om mig för att jag vill förklara för dom som gjort fel för att jag trots allt innerst inne vet att dom aldrig menade att såra eller vara elaka, att dom förmodligen, förhoppningsvis kommer ställa saker till rätta när tillfälle ges, nu när dom vet vad dom har gjort, då får du göra det. Dock förstår jag inte riktigt hur man kan vara en sån stor jävla idiot som dock inte försvarar handlingarna som de andra gjort, vilket nästan verkar vara fallet, utan istället bitchar på mig som tyckte de nämnda handlingarna var taskiga. Jag har en åsikt. Jag står för den, att säga det du säger just på grund av att jag har en åsikt finner jag helt otroligt. När blev det fel i att ha en åsikt? Plus att detta faktiskt berör mig i högsta fall, då det var jag som tvingades berätta för stackars Mari att ingen skulle komma !

2009-06-10 @ 11:20:33
URL: http://aeonis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0