Ska förtydliga min poäng lite:

1. Jag tror inte att någon gjort ett medvetet val att vara taskig/såra någon annan därför

2. Vill jag att det ska bli känt att det som skett uppfattas som taskigt/sårande

3. Antingen håll med om att det är taskigt eller förklara att "Nej det var inte taskigt för att...".

Som sagt, jag är inte arg eller sur på någon. Men jag anser fortfarande, (oavsett vem det hade gällt), att något taskigt har skett. Om detta gör mig taskig, okej. Då är även jag taskig. Jag kan be om ursäkt för detta. Det svär jag på.

Jag är öppen för både diskussion, argumention och andra förklaringar. Det är absolut inte "my way or the highway". Det ni känner i frågan är också viktigt. Men jag står fast för det jag har sagt. Jag tycker att det var taskigt och dålig stil.

Om någon inte känner att det som skett var taskigt på något sätt, då är det din åsikt och absolut att jag respekterar den. Men varför kan ingen respektera min åsikt? Det var inte som att jag sa hemska saker om någon annan och kallade folk för si och så. Jag menar helt enkelt att ett fel har begåtts. Och inte mot mig, inte på något sätt.

Allt jag vill är att öppna upp diskussion mellan dom som detta faktiskt inträffade. Och att jag tycker att någon gjort fel är inte att välja sida. Jag hade tyckt det oavsett vem det hade gällt. Visst förstår ni det?

Detta handlar inte om att peka ut vissa människor eller förklara hur "hemska" eller liknande dom är. Jag tror stenhårt på att det inte uppfattats att något fel begåtts. Att det absolut under inga omständigheter var med mening. Men jag anser ändå att någon felat mot Mari och att hon förtjänar en ursäkt.

Om detta gör mig till en dålig människa? Det tycker inte jag iaf. Skulle inte ni gjort samma sak? Eller skulle ni bara svälja orättvisan som begåtts mot någon som står er nära?

Jag tror absolut att ni bryr er. Jag sa inte att ni inte gjorde det. Jag menade bara att ni inte visat det. Så visa det bara?
Det krävs inte så mycket och ingen är sur eller arg. Förutom ni nu då. Men jag hoppas verkligen att ni förstår att jag menade inget illa mot er direkt även om mitt blogg-inlägg kanske hade en liten ilsken ton. Det ber jag om ursäkt för, för det var inte riktigt så jag menade och min ursprungliga poäng kom nog bort lite i argumenterandet.


Än en gång: Jag tror inte någon varit taskig med vilje.
Jag vill bara att alla ska vara sams och glada. Som sagt, jag tror inte någon är elak med flit.

Kommentarer
Postat av: Lena

BULLSHIT!

2009-06-09 @ 23:43:41
Postat av: Emma

Wow, vilket ordförråd du besitter "Lena". Nästan så att jag förstår vad det är du försöker säga också? Men antar att du inte kan utveckla. Plus att det är lite fegt att du inte står för vad du har för relation till de inblandade i detta? Ingen normal människa skulle tycka att jag har fel i den åsikt som jag har i det här fallet. De som det berör har faktiskt insett sitt fel och tänker be om ursäkt, men det jag säger är skitsnack? Konstigt då att de andra håller med mig om att det var fel?

2009-06-10 @ 11:25:16
URL: http://aeonis.blogg.se/
Postat av: Emma

För att vara den som talade om att "välja den sida som låg närmast" och inte vilja se det ur andras perspektiv så är du jävligt bra på att göra det själv. Håller du inte med "Lena"? Jag försvarar gång på gång de inblandade genom att säga att dom inte gjorde det med vilje, jag ville bara öppna upp deras ögon för det taskiga dom faktiskt råkat göra. Jag ser det på mer än ett sätt, med tanke på att jag fortfarande inte är det minsta arg på någon av dom. För jag förstår att det var ett missförstånd. Så vem fan är du som bara vill skälla, anklaga, förminska och förringa?? Du är den mest trångsynta människa jag någonsin hört talas om.

2009-06-10 @ 16:05:30
URL: http://aeonis.blogg.se/
Postat av: Johan

Denna unga tjej (Emma) har tydligt uttryckt vettiga åsikter som inte för det minsta kan ses som nedvärderande mot andra människor, vare sig sina närmaste eller främmande människor.



Eftersom rubriken (Ska förtydliga min poäng lite:) antydde tidgare inlägg eller situation som hänt i hennes omgivning som inte fått utlopp för fullo så kollade jag upp tidigare inlägg av denna blogg vilket bekräftade mina misstankar.

Där såg jag även tidigare kommentar av "Lena".



Att en människa som du kan helt lätt ta och hoppa på ägaren av denna blogg utan att känna människan, hela situationen eller författarens närmaste finner jag tveksamt.

Även verkar det som att det finns mer till berättelsen än vad som kan läsas av utomstående.

Människor har rätt till sin åsikt och därmed även Lena, däremot finner jag föga troligt att du inte alls känner någon av dom. Inte direkt, men indirekt genom andra.



Endast har kommentarer lagts på specifika inlägg och inte till senare eller tidigare inlägg.

Innehållet i kommentarerna verkar specifikt gå mot "osynliga" kränkningar av författaren än mot just själva innehållet av blogginlägget.



(Med osynliga kränkningar menas med meningar som "Du verkar vara en sån" o.s.v Tydliga kränkingar är meningar som exempelvis: Du ÄR etc.)



Det kan då bara finnas två anledningar till detta som jag kommer på:



1. Som har nämnts tidigare, Lena känner dom här systrarna indirekt genom andra.



2. Lena är egentligen fortfarande ett barn (väldigt ung iallafall) som inte vet nånting annat än att säga dåliga saker om andra.





Kommentaren "BULLSHIT!" har fått den bästa motkommentaren av bloggägaren själv och jag väljer därmed att låta vissa av hennes ord få representera det jag själv tänkte.



"För att vara den som talade om att "välja den sida som låg närmast" och inte vilja se det ur andras perspektiv så är du jävligt bra på att göra det själv."



Det i sig får mig att luta mot att Lena känner dessa personer indirekt, hört den här historien av andra och bestämt sig för att skriva ologiska kommentarer då dom enbart riktar sig mot Emma för att uttrycka och kränka henne.



Då Lena har uttryckt att hon inte känner dessa systrar, skriver kränkande kommentarer, tydligt väljer sida själv visar bara prov på så kallad klassisk internet mobbning.



Om dessa tankar inte stämmer så ber jag att du, Lena, hädanefter skriver logiska kommentarer och motargumentera Emma's blogginlägg om du finner att hon har fel då hon tydligt uttryck att hon är öppen för sånt.



- Johan

2009-06-10 @ 17:00:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0