Dagens mat:


Råvaror. Ni ser nog vad allt är ^^. (Ignorera bananerna, dom bara råkade komma med på bild :P).


Krydda kycklingen och stoppa in i ugnen på ca 200-225 grader. Ovanför ser ni även mina favoritkryddblandningar. Använde alla dom i min mat idag, och även salt och peppar såklart, det ska man alltid ha ! :)

Hacka löken, svampen och paprikan och stek sedan svamp och lök i olja.

Blanda i paprikan. Nu saknas det lite bilder, för sedan så hamnade det 4 ägg och lätt hackad spenat i stekpannan. När det var typ klart så tog jag ur mina kycklingfiléer ur ugnen, dom var superfina ^^.

Min äggröra gömmer sig under kycklingen. Fullkornspasta gjord med dinkel runt om, garnerad med morötter, ruccola och ett par blad av babyspenaten ^^. Enkelt, snabbt, supergott och jättenyttigt ! :D

Till detta så blev det även en multivitamin tablett och dom dära, vad var det nu igen? Fiskolja? Strunt samma. Jag känner mig iaf supernöjd nu. Nu så är det snart dags att göra sig redo för dagens workout. Ser fram emot det ^^.

Kommentarer
Postat av: Mari

Nyttigt på nyttigt på nyttigt... Vad kan gå fel?? XD

2009-03-10 @ 16:06:37
Postat av: Kubbe

är det bara jag som tycker att dinkel låter som nånting snuskigt/smutsigt? :D



annars såg det riktigt gott ut... själv blir det väl pyttipanna eller nå när man kommer hem.

2009-03-10 @ 16:13:51
Postat av: Emma

Tack vännen, det var jättegott ^^.

Och jag har då aldrig tänkt på det så.. Maybe you just got a dirty mind ;).



Som jag sa till Mari på tal om dinkel:

"And you shall poop accordingly"

2009-03-10 @ 16:25:40
URL: http://aeonis.blogg.se/
Postat av: Mattias

G'damn girl! Det där såg riktigt gott ut! Inte som kattskiten jag serverar här inte.. ^^



Ska ta anteckningar och lära mig av mästerkocken =)

2009-03-10 @ 17:36:03
Postat av: kjellan

Ser gott ut! :>

2009-03-10 @ 19:26:45
Postat av: Emma

Naw, kommer det från Mr Kjell himself så kan man inte bli annat än nöjd :D.

2009-03-10 @ 19:45:50
URL: http://aeonis.blogg.se/
Postat av: Ewah

Mummelimums !!Vad duktig du är ..=)

2009-03-10 @ 22:37:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0