???

Är det inte lustigt ibland
Hur folk kan ta ord
Och göra något alldeles speciellt med dom
Dom kan få dig att känna saker
Att tänka saker
Att tycka saker

Dom kan få dig att ändra åsikt
Att fundera på vad som är rätt och fel
Dom kan göra dig yr
Dom kan snurra orden hit och dit
Och med ord kan dom göra nästan allt

Med ord kan dom trycka dig bakåt
Trycka framåt
Trycka ner

För vem blir inte påverkad av ord ibland?
Visserligen så är det inte alltid dom får dig att tänka efter
Att reagera, att känna
Ibland lämnar dom dig likgiltig
Men likgiltighet klassas som en känsla

Så oavsett vad orden är
Vad dom är avsedda för
Vad dom egentligen betyder
Så gör dom något

Dom kan leka med meningar
Få saker att betyda nya saker
Skapa konflikt
Skapa rädsla
Skapa gemenskap?

Ja, ord kan göra så mycket
Och det man kan göra med ord är ännu mer

Så vad känner du just nu?
Skapar mina ord en tanke?
Hänger du med?

Ord kan tappa bort sig själva
Tappa bort dig
Vars var jag nu igen?

Dom kan ha "little sense"
Och ibland betyder fan orden ingenting
Men orden är
Och dom finns överallt

Det går inte att komma ifrån
Det går inte att gömma sig ifrån dom
Ord definierar vem du är
Ord är vem du är

Och vem är då jag?
Vilka ord ska vi använda?

Och ska vi trycka upp eller trycka ner?

Ja, ord  har en fantastisk kraft
Och alla kan nyttja den
Vissa bättre än andra
Det går att utveckla

Vill man ha något sagt
Då använder man ord
Vill man påverka
Då använder man ord

Varje dag, i allas liv
Ord betyder så mycket

Vad betyder dom för dig
Och hur tänker du göra för att nyttja dom på bästa sätt?
Alla kan
Jag mer än vissa andra
Men jag kan dela med mig av min gåva
Eller välja att ha den för mig själv

Vad är då gåvan?
Ger jag er något när jag skriver?
Vad tycker ni?

Ger mina ord er något?
Eller lämnar det er likgiltiga?
Att skapa en känsla är inte lätt
Att påverka den är inte lätt
Att ändra den är ännu svårare

Men allt går att göras med ord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0