Funderingar kring studier och sånt

Skumma tankar cirkulerar i huvudet ibland. Funderar på livet och döden, det förflutna och framtiden. Det är nästan sådär att man känner sig lite djup idag. Men bara stundtals, inte hela tiden. Lyckades ha ett samtal med Mari idag där jag nämnde orden "bajs" och "bajsa" minst 5 gånger på 30 sekunder. Och då känner man sig inte alls speciellt djup eller ordligt välbegåvad.

Men vad funderar jag på just nu? Jo just det. Skolan. Förbannat också. Det känns som att jag fastnat. Den där jäkla diskussionsfrågan.. Hur ska man börja och hur fasiken ska man strukturera skiten !? Jävlar också. Jag vill ha några förbannade jävla riktlinjer. Inte några jävla dåliga frågor som man 1 ska besvara och 2 diskutera = 3 sidor vettighet.. Hur ska det gå till? :S. Nej usch, jag vill inte tänka på det.

Kan berätta att jag idag var på skolan 2h innan jag behövde (igen). Min psykologilärare är sjuk. Inte kul. Satte mig i svenska lektionssalen, (som jag alltid gör när jag har tid till övers), läste Metro, skrev ut papper till mig själv och min mamma, vad? Dikter, dom nyaste :). Sen svammlade jag lite, sen läste jag lite i samhällsboken och så avrundade jag mina 2h med att sticka lite, sedär. Jag stickade på skolan. Hur normal är jag ? Vi vet, inte alls ! :P

Samhällsprov nästa tisdag, jag längtar inte. Måste strukturera upp mitt pluggande. Antecka, dela upp och göra instuderingskort.  Vad menar jag med det kan ni då undra? Mjo, jag skriver huvudord på små kort och på baksidan en förklaring till dom. Målet är att man ska kunna det som står bakom genom att se ordet dårå. Kan man det, jamen då har man ju lärt sig något och riskerna för att man klarar provet ökar ;D.

Ja, jag kan vara väldigt ambitiös stundtals. Men det är bra. När det kommer till skolan så ska man fan vara det :). Samma sak med livet iofs, schemat och livsstilen och allt det. Gör så många förändringar i livet att det är svårt att hänga med. Men jag är rätt glad ändå, fastän det inte känns som att jag har så mycket tid över. Med tiden så blir det nog bättre, har fortfarande relativt dålig struktur, och mitt nya schema är inte ens klart. Men har ju som lagt om tiderna för träningen och det så. Tror dock vi fortsätter på dom här nya tiderna. Så nu är jag nog redo att lägga upp schemat, som nu även ska inkludera lördag och söndag, fast där händer det inte speciellt mycket, det kan jag lova ! ;)

Min nya klocka, jag älskar den ! Den är supersnygg och praktisk. Kollar på den ofta, och blir glad varje gång ^^. Önskar bara att det fanns mer tid. Men jag ska definitivt göra det bästa av den tid som jag har :).

Kommentarer
Postat av: Ewah

Rosa o läcker klocka .. :-D

2009-03-25 @ 10:21:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0