Slutet på en helg

Men början på något mindre roligt? :P

Så vad gjorde jag igår då? Jo, jag spelade som sagt Final Fantasy 8, och inte kom jag långt inte. Nej, tid är bra. Lyckades strula till min SeeD-exam lite granna, men tog examen med en rank 7, och det tror jag faktiskt är personbästa för mig, så nöjd är man iaf ! :D
Sen då skulle man ju iväg till sitt första mission, men inte jag inte ! Jag har större planer än så. Så jag dräpte Squall och lät Selphie och Zell levla upp mina gf's, (det är så här att man ska undvika att levla upp för mycket i spelet fram till dess att man fått vissa abilities, så därför gjorde jag på det här sättet eftersom det ändå alltid slutar med att jag använder Irvine och Rinoa så fort dom finns tillgängliga). Irvine och Rinoa är mitt A-team, superbäst och superbra. Strålande kombination. Och ni får tjaffsa om det bäst ni vill, men här är mina motargument:
Zell: Störig unge (damp?), hans limitbreak suger GET och är allmänt jobbig
Quistis: Steeeel, och tråååkig. Behöver inte säga mer.
Selphie: Jag älskar verkligen Selphie, det gör jag. Hon är definitivt min favorit bland mina "rejects", hennes limitbreak är bland det bästa, (The End, Full Cure osv.), men varje gång man gör "do over" så går det ju tid! Och hittar man inte det man söker snabbt så kan man råka ut för plågsam död, och det har hänt mig tillräckligt många gånger för att man ska känna att man inte riktigt orkar med det O.o

Mina för-argument
Irvine: Hans limitbreak says it all, Piercing armor shots? Ja tack !
Rinoa: Come on, hon är söt, gullig, supercharmig och har en hund! Wishing Star är btw den näst bästa limitbreak'en, och nej, det går inte att argumentera mot, isf så har ni ju missat hela poängen.

Det jag gillar med spelet är bl.a dess förmåga att ta fram "tänkaren" i mig. Att komma på fiffiga lösningar för minimal ansträngning är ju faktiskt ganska kul ;D. T.ex:

Denna lösning kom jag på när jag ville draw'a Protect och Shell från Granaldo & Raldo.
Att man måste draw'a magi går inte att komma ifrån, men man måste inte heller sitta och göra det manuellt. Bara man håller någorlunda koll så att man kan byta magi när man har fullt så :).

Funkande superbra när jag slogs mot Diablos, att draw'a Demi tog 3 år, (fail, draw 1, fail, fail, draw 3), ni förstår nog. Orkade till slut inte fixa 100 till alla, men fick ihop 250 iaf ^^. Alltid något ! Kom bara ihåg att göra blind på han. Jag satt och la en patiens på mobilen och kollade upp ibland bara. På bilden har jag ju mobilen som en del av min konstruktion men bytte ut den mot en kortlek, fungerade lika bra ^^.

Jag vet, nu är det säkert någon som undrar ändå hur jag lyckades med detta? För ni tror att man MÅSTE klicka ner cursorn två steg, välja och sen välja för att det ska gå. Men så är inte fallet. Och jag är så elak att jag tänker inte berätta hur man gör för att bara behöva hålla in X och få det gjort ;). Mohahahaha!

Just nu i spelet så spelar jag en hel del kort. Har lärt mig card mod, (dvs jag kan göra mina kort till items), det är superkul just nu bara att samla ihop massa grejjer så jag kan uppgradera mina vapen, (även dom som jag inte fått tidningar på än, det ni ;P). Jag är verkligen en nötare av rang ! Ska kolla upp hur många speltimmar jag har sen, och hur lite jag kommit i själva storyn. Ni blir nog förvånade, om ni känner till spelet dvs ;D.

Nu blir det frukost och två avsnitt av Parlamentet, sen börjar nötandet om igen ! ^^

Kommentarer
Postat av: Mari

Men jag tänker avslöja dig systera! Moahahahaha!



Det är bara att googla och hitta svaren, hur svårt är det ens? Come on people! >_<

2009-03-22 @ 14:35:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0