En flock av drama-llamas

Jag har sagt det förut, till många människor, och jag kan säga det igen nu till er:
Folk vill ha på tok för mycket. Speciellt i sina relationer, det ska vara spänning, passion och drama till bristningsgränsen.
Och varför ska det vara så? Är det meningen att varje gång jag tänker på "min kära" så ska jag nästan spricka av alla känslor i mig, blandade känslor at that. För det gör jag inte. Det är lugnt och stillsamt han träder in i mina tankar, oftast skänker det mig ett gulligt litet leende på läpparna, men det är allt. Känner jag lite då?

Finns förmodligen någon som svarar ja på den frågan. Till er vill jag bara säga. Ni vill ha på tok för mycket från livet. Jag mår superbra utan allt drama, utan att det ska vara något hela tiden, (good and bad).

Man ska inte behöva kärleken hela tiden för att vara glad och lycklig. Den ska göra en så pass stark i sig själv att man känner glädjen och kärleken när man inte är med varandra också. Inte till den gräns då den blir jobbig. Utan bara sådär alldeles lagomt. Som jag känner det. Det där gulliga lilla leendet. Eller att jag inte kan låta bli att tänka varje gång jag är med om något "det där vill jag berätta för honom".

Folk försöker för mycket. Vill för mycket. Och det blir till slut för mycket för alla involverade. Jag tar det hellre lugnt. Det behöver inte vara så svårt faktiskt. Acceptera att äkta kärlek känns minsta lika bra när man är ifrån varandra som när man är med varandra. Är det inte så, så är det oftast uppmärksamhet och bekräftelse det som står i fokus. Tro mig, det är inte det som ska stå i fokus. Jag älskar inte honom för att han är underbar mot mig. Jag älskar honom för att han är underbar, punkt!

Mitt råd till andra är: Ta det lugnt. Stå still och andas ut ett tag. Det är oftast enklare än vad man tror. Tappa inte fokus på det som är viktigast i livet/relationen. Prata om det som är fel. Att ge tankar och känslor ord brukar hjälpa massor! :)

Jag har väldigt många bra och goda råd på lager när det kommer till kärlek också. Ms. Amatörproblemlösare = Jag. Så det är bara att fråga om det är något som ni undrar över/vill ha hjälp med. Folk påstår att jag är rätt smart ibland ^^.


Kommentarer
Postat av: Mattias

Håller med vart enda ord. Älskar dig Emma, du är som vanligt bäst ^^

2009-03-11 @ 14:44:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0