Konstig lång och skum förklaring

Vet ni vad? Jag börjar mer och mer tappa intresset för min blogg. Och detta helt enkelt för att jag upptäckt att jag tycker mer om att prata om dom viktiga, djupa sakerna här i livet än att skriva dom. Detta gör att jag sällan orkar gå in på djupet, diskutera och förklara saker i bloggen. Detta i sin tur leder till en "ytlig" och väldigt vinklad blogg. Skriver bara liksom pang på vad jag känner här och nu, och ibland gör jag knappt det. Bara snuddar vid ämnet. Detta kan ibland leda till felaktiga tolkningar av mina texter. Så därför ber jag er att inte läsa in allt för mycket vid mitt skrivande. Det är så förenklat och snabbt skrivet så det är inte värt att läsa in saker i det. Det går oftast att förkorta så här, (menar i första hand texter som tar upp känslolivet), "jag är ledsen idag", "idag så spökar gamla minnen" & "idag är bara en sån där dag då det mesta känns bara blä".

En vacker dag kanske jag skriver på djupet hur mitt liv är, känns och ser ut. Men den dagen kommer nog dröja ett tag. Blir så fort less att skriva nuförtiden. Ber om ursäkt för det. Men sen så har min blogg aldrig handlat om något annat än just mig och det jag känner/upplever för tillfället. Min livshistoria och varför jag känner som jag gör får vänta till en annan dag. För det är så mycket.

Notera: Jag har en personlighetsstörning som gör att jag tar åt mig mer än vad man borde av diverse saker här i livet, detta är grundanledningen till min depression som varat nu i snart 5 år. Det går upp och ner, det är en jäkla berg och dalbana, men det är först och främst gamla saker som gör sig påminda dom dagar som jag är ledsen och nere. Det är dom gamla såren som spökar. Dom senaste åren förutom relationen som gjorde mer skada än nytta så har det faktiskt inte hänt så överdrivet mycket negativa saker, speciellt inte på vänner-fronten. Hjärnspöken kallas dom, det är dom som får mig att må dåligt oftast.

Så se det som en vana att inte ta åt er av mina negativa texter, det är bara saker som jag måste få bearbeta. Lika bra att förtydliga det åt er. Just nu är mitt liv okej, inte superbra, men jag har mycket själv att göra. Ibland orkar jag inte med hela tiden, då kommer dessa dåliga känslor fram och jag blir ledsen. Jag påminns av dom saker som jag varit med om tidigare och får svårare att orka med "just nu" och " just idag". Detta skiftar starkt från dag till dag, vecka till vecka.

Men det jag verkligen ville säga var: Jag uppfattar saker annorlunda. Jag känner saker annorlunda, jag reagerar annorlunda. För vi är inte helt lika, och jag har även ngt som puttar på olikheterna ytterligare. Det är bara jag. Och jag jobbar verkligen på för att vara lite mer som andra när det kommer till just känslor och reaktioner på dom.

Jag vill verkligen lägga det förflutna bakom mig, kunna gå framåt. Just nu känns det dock som att jag mest står nervöst och stampar på samma ställe, det förflutna har inte släppt taget. Men jag är redo att släppa taget om det nu iaf. Min uppväxt och de negativa saker som jag upplevt genom åren.

Skolan just nu är för mig första steget framåt. Men att släppa de gamla tankarna, låta dom gamla såren äntligen läka ihop går hand i hand med det. Och det kanske inte låter mycket. Men jag har fullt upp att få ordning på livet, jag lovar. Vissa dagar sviktar jag, så är det bara. Jag är en människa med massa bagage, och jag är inte ensam om det. Och det finns säkert folk som sköter det bättre än vad jag gör. Men jag gör det jag kan. Jag försöker verkligen. Jag vill växa och bli en bättre människa. Det är bara så.

Den stora frågan i slutet av dagen är för mig alltid: Hur ska jag orka med allt? Hur ska jag kunna räcka till?

Tvivel och sviktande självförtroende är något som jag får kämpa med rätt ofta. Gradvis så blir det bättre. Och tack till er som uppmuntrar mig & ger mig bekräftelse på att jag duger som jag är. Och att jag gör något bra här i världen, i livet. Det behövs verkligen ibland. Som sagt ibland blir man lite emo och det logiska tänkandet vägrar ta kraft.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Nu ska jag laga mat, bra, nyttig och hälsosam sådan, det kan jag lova. Om jag kan ge er inspiration och motivation för att förändra era liv, tänka mera positivt, leva mer sunt så blir jag superglad. Och jag vet att jag redan sått ett par frön i ett par huvven. Bara fråga om det är något ni funderar över eller något som ni vill ha hjälp med. Jag finns här, och det stärker mig när jag kan hjälpa andra. Då mår jag bättre med mig själv, så det är faktiskt så att ni även gör mig en tjänst om ni undrar över något :P.

Kommentarer
Postat av: Kubbe

Hej Emma!



Jag har ett problem, sitter just nu på jobbet och jag skulle behöva lite hjälp, det är så har att jag håller på att bygga ihop en dator och det finns två pwr-sw kontakter, en från on-knappen och en från en LCD-display framtill på chassit och nu undrar jag vilken ska jag koppla till moderkortet? kan tyvärr inte koppla in bägge. tack på förhand :P



/MVH Kubbe

2009-03-10 @ 15:23:52
Postat av: Mari

Fel tillfälle att ge en sån respons Kubbe :S



Väldigt bra formulerat systera, nästan som från en bok O.O :D

2009-03-10 @ 15:42:26
Postat av: Emma

Haha, Kubbes charm är odödlig !

Fint skrivet också. Såklart att du ska få ett svar:



Hej Kubbe! Trevligt att du läser min blogg och tror att jag är så pass smart att jag kan lösa ditt problem. Nu är det tyvärr såhär att jag är ett fullkomligt och komplett retard när det kommer till tekniska prylar. Så jag föreslår att du vänder din fråga till någon som är lite mer kunnig inom det området. Tack än en gång för den fina komplimangen dock. Det värmer ^^.

Mvh

Emma - problemlösare på amatörnivå

2009-03-10 @ 16:04:11
URL: http://aeonis.blogg.se/
Postat av: Mattias

Hej Kubbe!



Jag anser att LCD - displayer svamlar på tok för mycket dessa dagar, i alla fall mina, som aldrig verkar visa någonting vettigt. Därför anser jag att du bör koppla in On - knappen till moderkortet istället!



/Mvh Mattias - som inte har en propert fungerande dator.

2009-03-10 @ 17:29:38
Postat av: Kubbe

Dear Mr/Mrs Mattias! Nu är det såhär att detta är en HTPC vi snackar om så displayen har en helt annan funktion än på en vanlig PC.

2009-03-10 @ 18:59:23
Postat av: Mari

Min lösning: En stor loska spott i näven och en dubbelt så stor slägga som sin egen längd och gissa resten!



Mari - För dom lite mer "alternativa" lösningar.

2009-03-10 @ 22:41:00
Postat av: Ewah

.. Jag är imponerad av att du kan plita ned känslor så bra... du... det märks att det bor ett stort o varmt hjärta bakom bloggen ..

2009-03-10 @ 22:49:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0