Jag lovade

att jag skulle börja blogga igen, jag tänkte att augusti skulle vara det perfekta tillfället för det.

8 Augusti flyttade jag nämligen ner till Stockholm, är inte det ett äventyr så säg? Så därför skulle jag börja blogga igen, jag skulle ha något nytt att säga.

Självklart har jag ju inte gjort det, såklart.. Jag har fortfarande svårt för att ta itu med saker, men om jag skulle försöka nu igen? Jag kanske har något att säga trots allt.


Så, flyttade ner 8e, började skola den 23e. Går på Skeppsholmens Folkhögskola på allmän linje för att få gymnasiekompetensen så jag kan söka vidare till högre studier. Gav upp hoppet om komvux efter 1.5 år, kändes lite onödigt kanske, men det har faktiskt gett mig mycket, (förutom ett gigantiskt studielån), skulle inte klara av skolan så här bra nu om det inte vore för den erfarenheten. Skolan är iaf awesome, min klass är awesome och människorna på skolan i övrigt är också till 99% awesome. Så då vet ni. Livet rockar !

Innan jag flyttade bestämde jag mig för att säga upp kontakten med ganska många människor, det var trist, kändes ensamt, men det var behövligt. Det fanns på tok för många i mitt liv som aldrig kände mig, som aldrig visste vem jag var, aldrig försökte förstå mig men envisades med att låtsas vara mina "polare". Men fuck that. Äkta vänner lr så inte alls. Jag lyckades dock göra framsteg i mitt sociala liv innan jag flyttade också, vilket kändes bra, hittade ett par schyssta folk att hänga med, så det var inte allt dåligt.

I Stockholm kände jag ju som ingen heller, så det var verkligen en nystart. Från början. Så jag bestämde mig för att jag skulle våga vara jag, vara social, skaffa vänner. Hur har det gått då? Ja, från början var det ganska skakigt och det blev lite fel då och då eftersom jag aldrig riktigt slappnade av. Sakta men säkert har dock klumpen i magen börjat lösas upp. Så jag har skaffat ett par vänner, skaffat ett par fiender också. Men that's life lr hur? Fast det är inte så farligt, vissa människor kommer aldrig förstå en bara, så är det !

Studierna går hur bra som helst, men min skola är total-flumm, så det är inte som att man behöver anstränga sig för att lyckas. Kan kännas ganska trist, dom kanske rycker upp sig till nästa termin? Man kan ju alltid hoppas, jag har iaf gett min beskärda del av förslag på hur man skulle kunna göra det bättre, återstår bara att se om dom lyssnar ^^.

Bor hos min bror om någon funderade. Det går bra, skönt att bo hos någon man känner och så behöver man inte betala jätte-mycket i hyra heller, vilket är bra när man är fattig studerande i storstan ^^.

Jag vet vad ni undrar över allra mest, kärlekslivet då? Några juicy detaljer på den fronten? Nä, säger jag bara. Finns massor och inget att säga samtidigt.. Man skulle väl kunna säga såhär: jag har typ "dejtat" folk med bra och dåliga följder.. Jag vet inte riktigt vad mer jag ska säga om det faktiskt.. Just nu är jag i alla fall singel, men jag känner mig inte tillgänglig, inte intresserad så att säga, så försök inte med mig ! Så vad beror det på? Att det finns någon som jag gillar lr bara att jag är less? Det spelar ingen roll i alla fall vilket det är.. Nu säger jag inget mer.


Var det där verkligen allt jag hade att säga om dom senaste 5 månaderna? Jag kommer inte på något mer just nu iaf.. Påminn mig om att jag ska fortsätta blogga iaf, jag tror jag behöver det ^^.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0