What is love anyway?

tralalala *sjunger*

Nu har jag rensat alla lådor, 7 blev till 2 och resten var bara skräp skräp skräp. Den ena lådan är också julpynt som jag bestämt mig för att donera till Donne, så fick alltså bara 1 låda kvar av stuffs, det tyckte jag var ganska bra jobbat ! ^^

Så vad sparade jag? Ett par tavlor, ett par ljus-"mojjar" som jag skulle kallat dom, 2 mjukisdjur, studentmössan och en liten fin låda som min syster gjort åt mig.. Tror det var i princip allt.

Saker som får följa med till Stockholm är ett kollegieblock med alla mina gamla dikter, orginalförpackningen till min iPod nano och så en rosa handduk som jag fick i julklapp förra året x). Kommer inte ihåg till vem jag sa att jag önskade att jag hade kvar mina lite längre stickade tröjjar, men jag fann dom iaf i en låda ! Så yay, dom får också följa med. Sen hittade jag ett par snygga vinterskor också, vad är oddsen? Hade totalt glömt bort dom men dom var fan nice :D.

Saker som slängdes då? Tjocksockar, pennor, ljus-mojjar, verktyg, kläder, gamla skolböcker, kuddar som jag sytt, mjukisdjur, ja listan är nog lång.. Men massa jävla saker iaf :P.

Jag trivs rätt bra med att inte ha så mycket. Är så van i mitt liv att vara ganska "rörlig" och inte så bofast. Så det passar mig rätt bra att inte ha massa grejjer. Har inte haft ett eget hem i 3 år snart. Som tur är har jag aldrig lagt så stort värde i att ha ett eget hem, har aldrig riktigt känt att jag kunnat ha den lyxen heller, inte ens när jag bodde hemma, det var inte ett ställe med bra vibbar om man säger så...

Sen så är jag as-duktig på att rensa. Har aldrig varit speciellt nostalgisk av mig och aldrig lagt ett stort värde på materiella ting. Vilket jag anser vara en bra kvalitet. Har inga som helst problem med att slänga lite vadsomhelst, oavsett vem som gav mig det, hur mycket jag än en gång tyckte om det.

Folk i allmänhet borde bli lite bättre på att släppa taget om det gamla tycker jag. När man tänker efter så är inte matieriella ting speciellt mycket värda alls och att lägga ner tid och energi på det förflutna tjänar sällan mycket till.

Visst tycker t.o.m jag att det är lite kul för en stund att hitta min gamla tjock-tröjja som jag "gömt" mig i många dagar när livet kändes lite jobbigt, men en minut senare ligger den lika väl i "slänga högen".

Jag är nog lite extrem kanske.. Men ändå.. Jag anser inte det vara så illa. Speciellt inte när man levt mitt liv, lite här och lite där. Kommer nog ta ett bra tag innan jag känner mig fullständigt "hemma" någonstans. Whatever, kändes som att jag började prata om lite allvarligare saker nu och det kändes ju inte riktigt som att det skulle vara så kul! Är inte riktigt redo för det med dom läsare som jag har nu. Kanske en annan dag.


Nu, snart, så ska jag ta mitt pick och pack och dra till Donne återstoden av min tid här i Piteå, som jag fortfarande vantrivs en del i, men så länge jag håller mig sysselsatt så funkar det.


Saknar iaf dig, och dig, och dig, och er, och ni också!! ;D Men mest av allt så saknar jag en viss persons kramar, there, I said it !! Jag erkände något, ojojojojojojojojojoj.... Whatever, nu ska jag sluta ^^



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0