Från mitt hjärta

En ensam tår .. / .. försvann i natten
En ensam själ .. / .. försvann i allt

Det som ett hjärta bär .. / .. all smärta
som brinner .. / .. tårarna försvinner
I en natt så hård och kall .. / .. allt

Ser du mig nu? .. / .. Kan du höra mig?
Vad fan vet du? .. / .. om mig?

Du tog min hand .. / .. ledde mig bort
Mot en avgrund, en kant .. / .. så kort

Du bad mig hoppa .. / .. framför ett tåg
Så att du kunde ta allt .. / .. men jag gick därifrån

[och jag kommer aldrig mer tillbaka]

Ta min hand .. / .. vägen är inte slut än

.....

Skriven 28/3-2011 under inspiration av låten Dom Som Försvann av Kent
Märks det? :P

Vill påpeka än en gång att alla dikter jag lägger upp i min blogg är skrivna av mig om inte annat anges, okej? Vill ni läsa mer finns en hel kategori tillägnat detta: "Pjoeesi" :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0