If you feel so filthy

So dirty, so fucked up
If you feel so walked on
So painful, so pissed off
You're not the only one

Riot - Three Days Grace

Ah, den lediga dagen - idag.
Idag hade jag 4 planer:

*Söka jobb

*Diska

*Börja skriva på rapporten, (uppsatsen if you will)

*Duscha

1 och 2 is done and done. Orkade bara söka 5 jobb iofs. La mig ner och hatade livet en stund. Vred mig på något sjukt sätt så jag fick något som kändes som senadrag i nacken. Fy fan vad ont det gjorde ! :S Efter det hade jag svårt att koncentrera mig. Livet kändes hopplöst. Insåg att jag sökt sammanlagt 30 jobb nu den senaste månaden. Varit på två intervjuer. Inte fått något jobb. Men mitt i min hopplöshet så ringer min telefon. Vad kan detta vara? Jo, det var en karl som undrade om jag ville komma på en arbetsintervju imorgon, are you kidding me? SJÄLVKLART vill jag det ! Även om en intervju inte betyder ett jobb, så är det ju definitivt ett steg i rätt riktning. Så yeah !

Blev så glad och uppe i varv att jag bestämde mig för att diska. Sånt är alltid bättre att göra när man är pepp ^^. Fortsatte med att skura toaletten + handfatet och torka speglarna. Kändes nice att göra något bra.

När jag var klar med det tyckte jag att jag förtjänade lite mat. Fick den förbannade gas-ugnen att funka, creds till mig ! (Jag vet att det inte är så svårt egentligen - ssch!). Segat mig och tittat på Mischievous Kiss som är, gissa? Ja, en koreansk drama. Baserad på en av mina absoluta favorit-animéer: Itazura na Kiss, känner ni till den? Har sett två avsnitt än så länge, and I like it ^^. Blev klar med Boys Before Flower idag också. Han som spelar stackars killen som inte får tjejen har den manliga huvudrollen i Mischievous Kiss, den ni ^^.

Om jag råkar skriva något fel när det gäller drama och anime, så är det för att man inte alltid lyckats memorera alla namn, okej? Orkar inte googla varje liten sak jag ska skriva om :P.

Uppsatsen/rapporten. Inte påbörjad. Gör det sen. Ska duscha först. Måste dock göra klart det idag. Annars får jag frånvaro för onsdag. Se där. Onödigt. Dumt. Tror inte någon annan klass gör så. Dumt. Jag upprepar mig.

Tills vi hörs igen peeps ! Jag mår förresten fortfarande ganska bra, känns skönt. Har funderat lite mer på vad det är som gjort mig så upprörd. It makes sense. Personlighetsstörning och allt. Känns dock jävligt bra att jag blivit så duktig på att analysera och förstå mig själv, mina känslor, och varför jag reagerar som jag gör, men även också hur jag ska hantera det och komma över det fortast möjligt. Livet är en resa, eller hur? ^^


Det bästa med att titta på koreanska drama-serier, det är alla söta pojkar som är med ;) Hehe, mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0