Rage på onödigt trams på facebook

Finns två event som cirkulerar just nu, idéen är den klassiska män mot kvinnor, kvinnor mot män, hur du nu vill se det. Copy paste från min facebook:
Killar mot tjejer, ska jag tvingas dra genus-kortet på er? Varför finns det ett sånt jävla behov att vinna över det ena könet? Är vi inte alla jämnlika? Nej, fuck that trams, vet bättre folk! :P (Jag är inte bitter, bara fundersam över hur vi låter detta leva kvar, denna kamp att visa att antingen killar lr tjejer är bättre, jag menar, varför?).
Är fruktansvärt medveten om att vi lever i ett icke jämnlikt samhälle där kvinnan fortfarande inte har samma rättigheter, men detta har inget med detta event som cirkulerar just nu att göra. Detta är oerhört okunstruktivt som bara spär på denna dumma jävla idé att antingen kvinnor eller män ska vara bättre. Ingen är bättre, vi är alla jämnlika!
‎(Möjligt att jag är för seriös just nu, men blir bara less på sånt här när det finns ett riktigt problem i vårat samhälle med ojämlikhet mellan kvinnor och män).
En gång till, denna idé, denna kamp att någon ska vara bättre måste dö. Nej tacka vet jag feminism, ALLA är lika värda, alla är jämnlika. Ingen är bättre än den andra, visst håller ni ändå med om detta? Det kan ju säkert verka som en kul grejj i mångas ögon. Outbildade ögon som kan skämta bort och tramsa kring detta egentliga, allvarliga problem. Vi lever i ett samhälle där det inte är jämlikt mellan kvinnor och män, vill ni verkligen göra det? Nej bryt dessa gamla mönster och ramar som ni blivit uppfostrade att passa in i. Det är inte speciellt konstigt att det är mycket mer tjejer än killar som bryr sig om detta tramsiga event. Killar behöver ju inte hävda sig, dom har ju växt upp med den vanliga manliga attityden, dom känner sig inte underlägsna. 

Just därför vill jag säga till er kvinnor: tänk efter, läs på! Ta er ut denna situtation där vi anses vara mindre värda, istället för att skämta bort det på facebook. Det är så oerhört okunstruktivt för kampen mot jämlikhet att skämta bort detta och leka i en "kamp" mellan män och kvinnor. Den enda kamp som ska kämpas är den för JÄMLIKHET, inget kön är bättre, ingen människa är bättre än någon annan. Kom igen nu, håller ni inte med ?
Lika? Right?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0