Om en dröm

Hur kunde jag låta dig såra mig så?
Hur kunde jag förlåta

Hur kan jag sitta med ditt halsband på

Och fortfarande gråta?

 

Jag drömde inatt att färgen inte var äkta

Silvret tappade sin glans

Det var inte riktigt guld på ditt hjärta

Hade vi någonsin en chans?

 

Drömde jag att någon sa

Varför har du halsbandet kvar?

Är det något som jag vill ha?

Eller bara ett minne av vem jag en gång var?

 

Jag kan inte göra mig av med mitt hjärta

Inte börja om igen

Inte utsätta mig för risken av smärta

Men om jag inte gör det nu, vad ska hända sen?

 

Om jag skärper mig nu

Och väljer dig

Kan det då vara du

Som väljer mig?

 

11/8 – 2011 [14.16]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0