I'm still alive but I'm barely breathing

Just praying to a god that I don't believe in
'Cause I got time while she got freedom
'Cause when a heart breaks
No, it don't break even

Breakeven
- The Script

Tänkte att jag kanske skulle börja länka till låtarna jag citerar. Om nu någon någonsin skulle orka lyssna ^^. Idag upptäckte jag The Script, and I do like ^^. Väldigt mysig musik. Alla vet vid det här laget hur mycket jag gillar lugn rock, myspys! ^^

Just den här låten fastnade jag för, för att jag känner att jag kan relatera till den ganska mycket ändå. Vem har inte känt så liksom nån gång, att man själv är så ledsen, nästan förstörd över något som hänt, medan den andra personen verkar knappt känna något alls.


Idag klev jag upp strax efter 09, då hade jag legat i min säng och för det mesta, sovit i 13h. Wow. Det är ganska mycket. Så jag är sjukt pigg och utvilad. Helt fantastisk känsla.

I fredags var jag bara bitter och kort i tonen mot allt och alla, och jag ville verkligen inte vara det. Fan vad jag tycker illa om mig själv när sånt händer. För jag vet att det är så, och jag vet att jag låter så förbannat otrevlig. Men jag vet inte vad jag ska göra, och allt bara bygger på. Och jävlat alla jag umgås med knarkar och jag blir så less. Varför måste det vara så?

Hur ska jag le och vara glad och trevlig när alla är höga och bara jag ser det som något negativt, som något dåligt. Som något som kan leda till något annat. Hur bruk kan bli till missbruk och hur missbruk kan leda till obeskrivliga saker som ingen vill prata om.

Hur ska jag kunna le när det jag vill göra på en fest, tramsa och leka lekar, istället är att sitta och titta på när folk gör en joint som sedan alla glatt delar på under fläkten vid spisen.

Kom igen folk. Det går inte. Så det är bara att ta ställning, inga fler fester med dessa människor.  För jag orkar inte se på, och det hoppas jag att folk accepterar och respekterar. Så I'm sorry peeps, men innerst inne måste jag ändå tro att jag kan skaffa och få vara med vänner som är lite mer som jag, som vill göra de saker som jag vill göra, och som inte tycker att knarka är en logisk del av att festa.

Alla "varför knark är okejj"-argument undanbedes. Jag baserar inte mitt beslut så mycket på fakta som jag gör på känslor. För logik spelar ingen som helst jävla roll när det är så äckligt ingrott att droger är dåliga. Att missbruk är dåligt. Att missbruk dödar och tar ifrån en människor som man älskar. Okejj?


Nu känner jag att det blev lite negativt, och jag tänkte skriva något positivt egentligen.

Jag tänkte faktiskt säga, (trots min halv-kassa fredagskväll med brukarna), att jag mår oförskämt bra :). Pigg, utvilad, motiverad. Ska snart sätta mig ner och plugga lite inför morgondagens pluggande. Yes, plugg inför plugg, logiskt ^^.

Studentlivet ändrar en på många sätt, och jag kan helt ärligt säga, att jag är en bättre människa nu än vad jag var för till exempel ett halvår sedan. Förändringar var i rörelse redan när jag var i Stockholm, och nu äntligen, känns det som att alla pusselbitar fallit på plats. Att allt det jag saknat och sökt under de år av mitt liv då det mesta bara var kaos, har återvänt. Livet känns inte som kaos längre. Livet känns fan najjs.

Jag flyttade till Sthlm för att finna mig själv, som många av er redan vet, och fann mig själv, det gjorde jag. Jag fann mitt värde och återfick min tilltro på människor. Jag har funderat upp och ner lite sådär om jag verkligen gjorde rätt som stannade i Piteå nu, men. Jag är nöjd med livet, det är jag. Jag älskar skolan, och jag älskar verkligen mina klasskompisar, så sjukt underbara människor. Så sjukt sjuka människor som jag har så sjukt roligt med, det är helt sanslöst ^^.

Så, jag är nöjd, och jag är glad. Det händer fortfarande saker ibland som är lite jobbiga, såklart, men det drar inte ner mig lika mycket som det gjorde förr. Jag har så mycket mer lugn och ro i mig. Jag har lättare för att acceptera de saker jag inte kan förändra, de saker jag inte har något inflytande över. Sen ska jag definitivt fortsätta träna på att faktiskt verkligen försöka ändra det jag kan, sluta vara så blyg och tillbakadragen.

Nu saknas bara the cherry on top of the regular cherry on the sundae called life ^^.

Ursäkta det långa inlägget, men ville ventilera ett par saker bara.

Love you lovelies ^^.


Kommentarer
Postat av: patrick

Ordentligt inlägg! Vet exakt vad du menar med drogliberala studenter. Men de flesta tycker det är rätt tid att testa saker, jag tror jag håller med dem, bättre det än att göra det när man är femton som vissa andra gör. Vet dock inte hur det ser ut på pillerfronten? Vet att det är ganska mycket tjack och E nedanför Sundsvall i alla fall.



Jag tror det är bra att du bor i Piteå, då kan du komma bort från allt om du vill istället för att ständigt vara mitt i smeten i en studentlägenhet.

2011-12-12 @ 03:31:12
URL: http://igoreyou.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0