So don't be afraid to show them your beautiful scars

'Cause they're the proof
Yeah, you're the proof

Oh, the healing has begun

The Healing Has Begun - Matthew West

Sitter och lyssnar på underbart vacker musik. Den råkar vara jävligt kristen. Men det är lite struntsamma. Han skriver så fina saker denna Matthew West, riktigt fina saker.

"Hear me when I say
You’re not the worthless they made you feel
There is a Love they can never steal away
And you don’t have to stay the broken girl

Those damaged goods you see
In your reflection
Love sees them differently
Love sees perfection"

T.ex. Låten heter Broken Girl..

Nu tappade jag bort mig lite. Blev tvungen att hjälpa min bror lite genom att läsa hans CV och säga vad jag tyckte ^^.

Det är söndag. Jag är sjuk. Yä yä. Har förbannat ont i min vänsta fot, not nice. Skadade den i fredags, halkade på vägen hem från skolan :/. Haha.. Hoppas det känns bättre imorgon, vore ju lite jobbigt annars. Har dock sovmorgon, galet nice. Börjar efter lunch. Men jag ska dit före. För jag måste göra klart en uppgift, och hemma lär jag ju inte få något gjort :P.

Annars då? Ja ni. It's the end of an era. Jag gör illa andra genom att må dåligt själv. Så pepp pepp till mig, och till er andra, nu är det dags att må bra igen.

Du har ingen skyldighet att agera från vad jag anser vara rätt och fel. Hur jag skulle ha gjort saker. Hur jag tycker man gör och inte gör. Du får stå för vad du gör. Allt jag kan göra är att styra över hur jag väljer att ta det. Man brukar ju kunna säga "jag tar det på fel sätt", men det är också fel. Det finns inget rätt eller fel när det kommer till känslor egentligen. I dina ögon kanske jag borde förstå bättre, men i mina så är det du som borde förstå bättre. Men som sagt, blir lite svårt när man inte pratar med varandra längre...

Jag är inte negativ egentligen. Även om jag lärt mig att folk har en tendens att tro att jag är det. Att allt är värsta allvarligt bara för att jag säger saker. Men nån gång måste man väl kunna säga dom? Jag är inte ute efter att bråka, eller att skapa drama. Jag är inte sån, inte alls. Jag vill bara kunna ha en öppen dialog. När du ändrar ditt beteende, så är det ju ganska naturligt att jag ändrar mitt också, eller hur? Allt är bara en reaktion på något som hänt. Som fortfarande håller på att hända.

Nu har jag dock fått ut det "värsta" ur mig i alla fall. Så jag är mycket lugnare och ser på allt med nya ögon. Jag försöker verkligen förstå, hela tiden. Man kan ju dock bli lite lätt frusterad när man inte förstår något alls.

Ahja, nog om det. Kanske raderar det imorgon. Nu ska jag ta en dusch och skölja bort alla känslor från idag. Försöka "keep my cool" och bara ta det lugnt resten av kvällen i huvvet och i hjärtat, om ni förstår vad jag menar?

Jag känner mig verkligen vettigare idag, smartare. Bearbetning är king! Ibland måste man mala tankar runt runt i huvvet tills dom trillar ut ! Så kan man börja om igen, med nya tankar, bättre tankar :].


Varför jag valde just denna bild idag? :
1. Kolla det där smajlet, haha
2. Kolla kläderna, vad har jag på mig!?
3. Jag kommer ihåg den där tiden, februari 2009, det var en bra tid.

Gotta remember those happy days when you're feeling low. 'Cause they'll come around again! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0