Along the broken road

Idag är det söndag. Sista lov-dagen innan skolan börjar om. Yä yä. Jag ser ändå fram emot det, få lite rutin på livet igen, sysselsättning och inte minst av allt alla underbara människor som man får träffa varje dag :)).

Så igår vart det ju lite fest som bekant. Det var trevligt. Råkade dock bli onykter på två öl, hur coolt är det ens? Men så går det när man knappt ätit på två dygn och sovit lite halvkasst där i mellan ^^. Ahja, hade inte allt för mycket ångest av alla tokiga saker jag sa till människor. Annars är det ganska typiskt mig att ångra att jag varit typ öppen och så. Finns ju ingen bra anledning till det egentligen, men. Jag är konstig så.

Insåg varför man egentligen inte hänger borta på röda linjen till sent på natten, den dumma linjen slutar ju gå ganska tidigt. Så igår, (inatt), blev det en buss till Sergels Torg, alltid spännande med nya resvägar och busslinjer :P. Har fortfarande problem med att somna, fastän jag är onykter. Det känns inte så kul. Men tror det beror på min väldigt kassa levnadsstil. Skärpning på den fronten !

Så idag då. Söndag. Emmas legendariska vilodag. Dagen då jag ser på serier och bara njuter av att vara ensam och ta det lugnt. För det mesta då. Ensam hatar jag egentligen att vara trots att jag typ alltid är det. Men på dagen funkar det. Det är mot kvällen det blir jobbigt. Ibland. Inte alltid då. Men idag faktiskt. Lite. Inte jättemycket ^^.
Det blev strömavbrott vid 15-tiden, inte kul! Var mitt inne i ett avsnitt av Grey's Anatomy och så blev det helt plötsligt väldigt mörkt. Så i över 3h var det ficklampa som gällde. Det positiva är att jag fick en sak gjord och sen skrev jag lite på min bok. Vilket är ju väldigt bra. Måste komma in i känslan igen och fortsätta tycker jag. Inte idag då.

Sen kom strömmen tillbaka mitt i middagen. Yes, jag åt MAT idag, woho! Lax med stekt ris, dinkel och gröna ärtor. Det var mumsmums! Trots att jag inte åt en sån stor portion så känner jag mig fortfarande typ fet och svullen som en val eller något i den stilen. Wtf. Jag tänkte ju hinna köra lite situps innan jag hoppade in i duschen. Men i den här takten hinner jag ju inte göra något alls ! Så får väl tvinga fram lite ork genom all svullenhet. Annars lär jag ju få ångest över det typ. Att jag orkar fixa mat men inte några situps liksom :P.

Så nu slår jag på några låtar med bra tempo och försöker få det gjort, plus några armhävningar, dock "fejk-stil" om ni vet vad jag menar? Jag är så förbannat klen så ni förstår inte ! :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0