When I'm falling down

Will you pick me up again?
When I'm too far gone
Dead in the eyes of my friends

Will you, take me out of here?

Watercolour - Pendulum

Har haft en liten känslo-urladdning idag.. Vilket innebär att jag inte kan skriva om vad som hänt idag. Konstigt nog. För så funkar jag. När det väl kommit ur, så släpper jag det. Helt. Men kan säga att det var både spännande och intressant :)).


Nu över till något negativt. Jag såg mig i spegeln och jag kände mig tjock igen. Fan också. Jag som inte gjort det på ett bra tag nu. Sen så har jag ätit både frukost, lunch, middag och kakor. Känns som att mitt kalori-intag är långt över gränsen. Jag vet att jag inbillar mig dock. Men ätstörningen gör sig påmind. Tror jag råkat hänga runt för många smala människor idag. Sen så var det ju känslo-urladdningen också. Har som ingen annan förklaring till denna tillfälliga "dal" på den fronten. Känns inte helt okejj faktiskt.

Har dock blivit mycket bättre på att peppa och tala vett till mig själv. Jag säger: "det här är inte okej, du får inte göra det här mot dig själv Emma". Så det är ju ett framsteg i sig. Fast man vet att det är dumt att må dåligt, så är det ju lite svårt att sluta. Jag kämpar på i alla fall. Det är vad som räknas.


Har tänkt för mycket på dig också. Jag stör mig på att du sa att du ville vara min vän, men samtidigt inte alls varit en för mig. När jag låg sjuk i feber i flera dagar och pratade med dig så sa du inte en endast gång "krya på dig" eller "må bättre" eller något i den stilen. Är inte det lite konstigt? Brukar man inte göra det? Kanske tänkte du inte på det, vad vet jag.

Skulle dock ljuga om jag inte sa att jag innerst inne fortfarande har ett hopp som inte är redo att dö.. Blä för känslor, eller hur? :P

I'm going to be the bigger person here! Tänker vara snäll, tänker fortsätta bry mig, men inom rimliga gränser såklart. Du är trots allt inte en dålig person egentligen, men jag förstår som inte riktigt alls vad som händer/hände mellan oss.

Nu känner jag mig helt slut efter en heldag av känslor som varit överallt och det faktum att jag såklart sov as-dåligt inatt, (vad förväntade ni er? :P). Har dock varit duktig som sagt och lagat middag + gjort lunchlådor. Pluspoäng till mig! Om jag får sova inatt blir jag en mycket lycklig människa. Undrar hur det kommer gå, den som lever får se :P

Det var allt för idag tror jag nog. Ha det bäst alla ni! :)


Insåg just att jag såg lite naken ut på den här bilden x) Men så är inte fallet!
Jag gillar den här bilden för den är lite konstig på något sätt. Den känns avskalad, enkel. Samtidigt så ser jag lite ledsen ut, och rufsig, haha. Jag gillar det helt enkelt ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0