Otaku for life ^^

Vad oerhört skönt och trevligt det är att nörda en hel dag :). Love it!

Först såg jag senaste avsnittet av Naruto, det börjar bli spännande igen ! ^^

Längtar till nästa avsnitt, hoppas det inte blir tråk ^^

Sedan så såg jag och Mari på de två senaste avsnitten av Gosick, som också är en väldigt bra animé. Den går ut på att lösa mysterier, och än så länge har jag aldrig lyckats lista ut dem själv helt, vilket enligt mig är ett tecken på att dom gjort ett bra jobb med att skriva den :).


Efter det såg jag senaste Game of Thrones, älskar den serien, den är så mysig ^^. Dany, (Daenerys Targaryen), är min favoritkaraktär, hon är söt och badass! :)


Hann även med att se ett avsnitt av Maria Holic Alive. I korta drag handlar den om en lesbisk tjej som börjar på en skola för tjejer i hopp om att finna sitt livs kärlek. Problem uppstår dock när hon får reda på att en av tjejerna faktiskt är en kille (!). Det slutar med att dessa två börjar dela rum och en hel del annat trams händer, orkar inte gå in på det. Maria Holic Alive är andra säsongen i serien ^^.


Självklar fanns det ju tid för mer nörderier. Så det blev lite mer Zelda hos Mattias, mycket trevligt. Mari var även där och hjälpte till lite medans jag åt middag :P.

Införskaffade mig en söt häst först och främst, (Epona). Innan jag drog vidare och besökte Dampé the gravekeepers grav. För besväret fick jag en hookshot och nästa destinaton var Forest Temple:

(Mja, for förbi Lake Hylia och rekryterade en fågelskrämma först :P). Forest temple är mysigt, håller ni inte med? Älskar verkligen musiken. Fortfarande rädd för händerna i taket dock x). Jag och Mari lyckades dock med konsstycket att vara två retards där ett tag och fattade inte alls vad vi skulle göra/vars vi skulle gå tills jag vände mig om och stirrade rakt in i en stege, duh! (Försökte hitta den i flera minuter xP)

Vidare mot Fire temple. It was hammer time ! ;D

Dödade en cool drake och där avslutade jag för dagen :).

Man kan hinna med mycket nörderier på en dag! :D Love it. Geek for life ^^

Sov gott nu mina små barn, hoppas ni haft en alldeles underbar (nördig) dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0