Vecka 1, 30/5 - 5/6

Första inlägget i matdagboken, och så här såg min vecka ut, (som jag kommer ihåg):

Måndag: Åt ett och ett halvt hårdbröd, (utan något på), och drack en Gainomax till frukost. Senare under dagen var det dags för lunch. Thomas köpte en sallad, som jag dock inte tyckte speciellt mycket om. Åt lite av den men mest satt jag och doppade brödet som man fick med i dressingen, omnomnom. Det var allt.

Tisdag: Frukost blev en hårdbrödmacka, (utan något på). Detta var väl runt 10-11 tiden kanske. Runt 21 på kvällen blev det dock en (riktig) middag - Vit fiberpasta och lök + räkor + skinka i tomatsås, detta serverades med vitlöksbröd, vääärsta ;D. Åt lite godis som jag köpt, (lösvikt för 20kr).

Onsdag: Till frukost åt jag upp det som var kvar av mitt godis. Till middag blev det en hamburgare i varje fall.
På kvällen blev det 5 öl och 1 glas vin.

Torsdag. En hamburgare blev det till frukost om jag minns rätt. Middag runt 20.00, det blev kyckling, friterade räkor, ett par skivor skinka och potatisgratäng, åt inte upp allt men blev mätt ändå. Åt även lite vitlöksbröd.

Fredag: Minns inte någon frukost den dagen. Sen blev det en kyckling och broccolipaj till middag, (en sån där man köper fryst ni vet).
Drack cirka 4-5 glas vin.

Lördag: Åt ett tunnbröd till frukost och drack en Gainomax. Sedan åt jag två riskakor med skinka på till middag. Lite senare på kvällen åt jag 1 skiva skinka och 3 skivor ost, tog även en tugga av en bit lax. Åt lite choklad, (ni vet sånna där 3 för 10kr choklad-kakor? Åt en sån).
Drack cirka 8 glas vin utspritt över dagen, (med start vid ungefär 14-15.00).

Söndag: En riskaka med skinka på till frukost. 5 chips på eftermiddagen. En halv förpackning skink-crepes till middag. Sen tjockade jag mig som fan med 5 Ballerina-kakor, lite chips och en 'rad' så att säga av en chokladkaka.

Det var min vecka i mat. Jag trodde jag hade ätit mindre än så, känns helt okejj faktiskt att jag lyckats stoppa i mig föda :P.

Undrar hur jag ska lägga upp det där med maten nu i veckan. Har ju trots allt ett mål att nå när det gäller viktnedgång i sommar. (Alla kommentarer om träning kan gå och dö, tro mig när jag säger att jag redan är förbannat insatt i kost och motions-frågor!).

Har börjat äta ett kosttillskott för viktnedgång nu igen i varje fall, R-ALA heter det. Önskar jag hade min favorit: CLA. Men detta får duga, (och jag äter det bara för att jag hade en burk kvar från tidigare då jag åt runt 6 kosttillskott per dag).

Helst av allt vill jag beställa min favorit måltidsersättning så att jag kan dricka det till frukost, känns väldigt mer givande än en macka liksom ^^. Nåja, vi får se. Nästa inlägg kommer väl nästa måndag :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0