Vecka 2, 6/6-12/6

Matdagboken vecka 2! Har inte lika bra minne den här veckan, men jag gör så gott jag kan.

* Måndag: Till frukost blev det en riskaka med skinka på. Är ganska säker på att jag åt 5 kakor också :). Senare på kvällen åt jag lite lax och quinoa hos Mattias.

* Tisdag: ? Förmodligen en riskaka på morgonen. Undrar om det här var dagen då jag åt lite kyckling-gryta med typ quinoa som Mattias bjöd på?

* Onsdag: Två riskakor, kanske bara en under dagen. Lite chips på kvällen. Sen lite öl och sprit. Kanske inte världens bästa idé, men det var iaf roligt ^^.

* Torsdag: Ett mjukt bröd som jag inte riktigt vet vad det heter och lite tonfisk blev det till frukost. På kvällen blev det fullkornspasta, tomatsås med lök, tonfisk och räkor såväl som ett par bitar vitlöksbröd, det är mums ^^.

* Fredag: Lite tonfisk till frukost och det där mjuka brödet igen. På kvällen blev det grillat, fan vad gott det var! Kyckling, majskolvar, bruna champinjoner, halloumi och så lite potatissallad till det. Lätt veckans bästa :)). Det blev ett par glas vin och några öl på kvällen.

* Lördag: Har inget minne av någon frukost, men ett bröd av något slag kanske? Till middag blev det iaf en sån där fryst paj, kyckling och broccoli. Senare på kvällen blev det ett par öl och några glas vin. Fyllemat blev kebab, (vilket jag ångrar >.<).

* Söndag: Vet inte om jag åt någon frukost.. På kvällen blev det iaf, (det som börjar bli samma gamla), fullkornspasta, tomatsås med lök, tonfisk och räkor ^^. Åt även lite chips.

Det var min vecka i mat, (och alkohol), nu igen. Ska väl tillägga att jag dricker ett glas te varje morgon och att jag då och då även dricker en kopp kaffe, men det kändes inte så viktigt att skriva in dag för dag :).

Ser iaf bättre ut än förra veckan, middag nästan varje dag ! :)


Kommentarer
Postat av: Christoffer McKie

Inte för att vara petig men "bruna champinjoner" heter faktiskt skogschampinjoner =)

2011-06-15 @ 16:46:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0