Vecka 4, 20/6 - 26/6

Matdagboken vecka 4. Ser lite annorlunda ut för en gångs skull :P. Denna bör vara helt korrekt, har blivit duktigare att föra anteckningar varje dag ^^.

* Måndag: Två hårdbröd med mjukost. Middag fullkornspasta, tomatsås med räkor

* Tisdag: Ett hårdbröd med leverpastej. Middag: fullkornspasta, lite räkor, tomatsås, lite tonfisk, 3 skivor bacon, 1 ägg(ingen gula)

* Onsdag: 1 hårdbröd med mjukost. Middag: ris, 4 vegetariska nuggets

* Torsdag: 2 hårdbröd med ost och skinka. Middag: ris, 4 vegetariska nuggets

* Fredag: 2 hårdbröd med ost och skinka. Middag: En kycklingfilé med västerbottensost och soltorkade tomater + ris. Senare på kvällen: 4 glas vitt vin, 2 öl och 2 groggar, (samt lite chips).

* Lördag: 1 hårdbröd med ost och skinka. Middag: ris, rödspetta i grädde med champinjonkräm. 1 glas vitt vin. Senare på kvällen blev det lite chips i samband med en film såväl som 4 chokladpraliner.

* Söndag: 1 hårdbröd med ost och skinka, potatismos och 2 bullens-korvar till frukost :). 1 hårdbröd med mjukost och ost till middag. 1 hårdbröd med skinka och ost senare på kvällen.

Än en gång, riktig middag alla dagar utom 1. Jag är nöjd :). Har inte haft så mycket cravings heller på onyttiga saker, vilket känns bra :). Jag har redan gått ner 2kg sen jag kom hit, vilket jag inte tycker är så illa pinkat med tanke på att jag inte sysselsatt mig vidare mycket, (än). Har dock ambitioner på att börja promenera mera.

Känns bättre sen jag började äta mat, (nästan), varje dag samt ta vitaminer, härlig känsla :). Sen att cravings på onyttiga saker inte alls är så svåra längre, känns ännu bättre :D.

Btw. Ta inte efter mig, jag är och har under en lång tid varit ett dåligt exempel när det kommer till hur man ska leva, (för att må bra och så). För mig är en mat en ständig kamp p.g.a ätstörningen så att ändå vara så här "duktig" är stort för mig. Så lät mig vara tacksam över denna lilla glädje här i livet, okejj? :)

Hoppas ni har det bra peeps och att ni äter vettigare än mig ;).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0