Sanning eller konsekvens?

Förlåt för den krassa, skumma, deprimerande uppdateringen igår. Ville bara säga nu att saker är okej. Mår fortfarande inte sådär jättebra. Men jag överlever. Det är bara jobbigt att känna sig så maktlös you know?

Ahja. Sitter på skolan nu. Hade mitt mentorssamtal på morgonen. Gick väl bra. I guess. Måste tydligen fejka en person som inte är jag för att få min 4a dock. Sjukt. Måste låtsas vara mer intresserad och positiv än vad jag är. Varför då? Varför uppmuntra en människa att vara något annat än vad dom är? Varför ska jag tvinga på mig ett face som inte tillhör mig? Stört. Jag är extremt understimulerad. Men jag gör allt som vi ska. Jag sitter på lektionerna, jag lyssnar på lärarna. Varför ska just jag göra mer än så? Varför är det ett krav liksom? Bara för att dom vet att jag egentligen kan bättre. Inget fel på mina inlämningar egentligen. Men jag kan mer. Därför är det inte tillräckligt. That sucks. Ahja, är inte överdrivet negativ iaf, egentligen. Låter ju bara så. Men vad ska jag göra åt det?

Tänker inte vara någon som jag inte är för någons skull. Men ändå... Jag är så jävla less att fejka. Det gjorde jag hela gymnasiet. Var så jävla falsk egentligen, varje dag. Log och skrattade när jag mådde som allra sämst. Satte på mig en mask för att ta avstånd, från allt och alla. Det gjorde jag i den här skolan också under min depp-period (sep-okt-nov) här förra året. Började prata med allt fler människor för att allt skulle vara så ytligt som möjligt. För att ingen skulle lära känna mig egentligen. Bara yta, hela tiden.

Sen släppte jag allt det där. Skaffade mig nära vänner, släppte in dom på djupet. Kände mig äntligen efter så många år, bekväm med mig själv. Nu vill skolan att jag ska vara falsk igen. För syns skull. Så vad ska jag göra? Kommer bli tokig om jag ska tvingas fejka något som inte är jag. Det dödar en på insidan, det gör det. Man mår inte bra av det. Så hur i hela fridens namn kan dom be mig göra det? Argh. Blir tokig på detta. Nu pratar jag bara i cirklar, det får ni ursäkta. Måste bara ventilera lite.

Sanning eller konsekvens. Ska jag vara mig själv (sanning) eller riskera ett lägre betyg (konsekvens)?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0