"Simon"

Jag övervägde det och jag tänker förklara saken om min Simon, haha.

Så här är det. (Som jag kommer ihåg det), så var jag ungefär 7 år gammal när jag drömde min första sanndröm. En sak som sedan hände sporadiskt lite då och då. Aldrig om något seriöst egentligen, bara små saker. Men det är inte allt. Har ofta drömmar med "djupare betydelse" så att säga. Drömmar som vägleder mig i mitt liv, pekar mig mot rätt väg. Nystar upp mina problem och svarar på mina frågor och funderingar som jag har.

Efter att min bror gick bort så brukade även han hälsa på i mina drömmar. Ibland bara för att se hur jag har det. Men ibland också för att hjälpa mig med svårigheter som jag hade i livet. Det var länge sen jag såg honom i mina drömmar, men tror han har börjat "gå vidare" som man säger. Är ju trots allt mer än 5 år sen nu..

Detta är något som ni får tro om ni vill. Det är något som går i familjen så att säga. Denna förmåga.

Ett exempel: jag hade problem med en viss sak i mitt liv som jag inte visste riktigt vad jag skulle göra med. Tog mig en powernap med denna fråga i mitt huvd. Sekunden när jag vaknar upp så kommer svaret ut från min mun. Kan säga att det hjälpte mig mycket.

Så vars kommer Simon in i detta? Jo, för några nätter sen hade jag väldigt speciella drömmar under hela natten. Men en dröm som verkligen fastnade var denna: Jag satt och pratade med en kille, (tror det var på en fest), och vi "klickade" som bara. Skrattade och retades lite med varandra, och allt kändes bara så lugnt och bra. Kommer väldigt tydlig ihåg detta när jag vaknade. Under dagarna som följde när jag tänkte på denna dröm dök till slut ett namn upp till denna person, "Simon". Så där har ni det svaret. Denna dröm ville visa mig hur det ska vara. Hur det kommer vara. Denna lugna fina kärlek.

Tycker ni att jag är knäpp nu? Säger inte att killen jag drömde är exakt den kille jag kommer träffa i framtiden. Utan bara att det finns en sån kille där ute. Min Simon. Do you get it ? :P

Ahja, jag vet att det finns flera som inte kommer tro på detta. Men vad ska jag säga åt det? Vet ju mycket väl själv vad jag har upplevt.

Är ni intresserade av sånt där som man inte riktigt kan förklara? (Ogillar ordet "övernaturligt", för mig är det ju väldigt naturligt? :P). Kan skriva mer om det nämligen. Är inte så insatt längre i det hela. Tappade intresset där ett tag men en del har man ju upplevt iaf ^^.


Bilden har INGET med inlägget att göra, men den är fin ^^

Kommentarer
Postat av: johanna

Anmäl dig gärna i veckans blogg! :)



Jag skriver om sex, kärlek, samlevnad, tankar och tips. Läs och följ gärna, du kommer itne att ångra dig! :D

2011-03-17 @ 13:14:01
URL: http://johannalicious.blogg.se/
Postat av: Ida

Sanndrömmar är nog vanligare än man tror, ja har också haft det! Dock var det längesen nu c:

2011-03-18 @ 13:02:20
URL: http://volymsexxton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0