Fool me once..

Jag blir ledsen av att se folk upprepa samma misstag som jag gjort en gång i tiden, eller ganska nyligt för den delen också.

Jag kände en kille. Jag kände mig alltid underlägsen honom på något sätt. Vilket inte är likt mig, jag brukar ändå ses som en ganska stark och stabil person. Men ibland fail:ar jag på den fronten, speciellt när det gäller killar som jag "gillar". Hursomhelst så har jag insett att anledningen till att jag kände mig underlägsen, det var ju på grund av hur han behandlade mig. Hur han pratade med mig.

Det viktigaste är att inse, att när man känner så inför en annan person. Då är det något som är fel. Det är lätt att vika under hans makt när han skäller på en, tycker att man har gjort fel. Men det är i stunder som dessa man verkligen ska tänka efter om det är rätt. Det är oftast inte det. En nedtryckare tar makten, och han använder den väl. Men fall inte för det ! Det är bara ett spel. Till för att dölja hans osäkerhet och otillräcklighet.

Tänk på det en stund. Varför ska han bli arg på grund av sanningen? Vad är det som är så fel med den ? Jo, sanningen skadar honom på något sätt, den skadar hans lögner, den mask han bär. Den fasad och yta han målat upp för andra med sina lögner om vad han egentligen hållt på med. Är det verkligen ditt ansvar att hålla uppe den fasaden ? Nej. Du lever ju ditt egna liv, du fattar dina egna beslut.

Jag säger inte att man inte ska be om ursäkt, det kan man göra. Men i sånna fall såhär: jag ber om ursäkt för jag vet att du inte ville att sanningen skulle komma fram, men jag ville prata med någon om det. Det var något som JAG behövde, och det hoppas jag att du i din tur förstår och respekterar.

Är han fortfarande arg? Klart som fan att han är. Han tänker ju bara på sig själv? Visst gör han det? Vad det betydde för dig, det bryr han sig väl ändå inte om? Nej, han tänker ju bara på hur det påverkade HONOM. Visst har jag en poäng i det jag säger? Känner du igen det här?

Han ljög för allt och alla. Utnyttjade flera personer i sin omgivning. Det vet du säkert om? Hela historien, alla inblandade? Jag vet bara om allt för vissa är duktiga på att snacka. Jag i min tur säger ingenting. Jag bara berättade som det var, för jag har aldrig haft något problem med att säga sanningen. Jag sa också från början att jag inte skulle berätta något, men det var ju då. Nu är ju långt senare.

Kan man inte ta konsekvenserna av det man gjort så ska man ju för fan inte göra dom till att börja med? Kom igen nu. Är man inte man nog att stå för sitt skitsnack och sina lögner, ja, då får ju HAN helt enkelt skylla sig själv.

Det kan vara svårt ibland att acceptera den grad av egoism som folk faktiskt bär. Men jag har varit där själv, på båda sidor, så många gånger. Så jag vet jag snackar om. När man inte bryr sig om den andra personen, utan bara om sig själv för att man hamnat i trubbel.

Vi snackar egoism rakt av. Du känner igen det om du tänker på det. Det är nog sant.
Har han någonsin försökt förstå dig?

Jag kan ha helt fel, kan vara helt ute och cykla. Men, får väl poängtera att jag skriver detta baserat enbart på mina egna upplevelser och erfarenheter. Förhoppningsvis fanns det lite vett i det jag sa :).


Kommentarer
Postat av: Linda

Linda gillar detta inlägg <3

2011-03-22 @ 21:59:23
URL: http://lysi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0