Schvenska var det ja

Alltså. Jag kommer så inte kunna sova inatt. Hehe. Dock så är det, vad heter det nu igen, ni vet; SJÄLVFÖRVÅLLAT x). Yes, bestämde mig för att fortsätta gårdagens vilodag i dag så struntade i att kliva upp när alarmet ringde. Av en ännu dummare anledning bestämde jag mig för att ligga kvar i sängen till 13.15, inte mitt smartaste drag.

NÅJA. Skulle ju skriva på uppsatsen idag, det tog sin tid men när klockan väl blev 16.10 fick jag till slut tummen ur och började skriva. Blev fort missnöjd och fundersam med mitt arbete, men tog mig tid att struktera om skiten lite granna så nu är jag faktiskt helt nöjd med processen so far. Har även upptäckt hela 2 ord som jag inte kunde stava, (3 om man räknar med att jag lärde mig stava "definition" under påsklovet), sa hon och stavade det fel!

Jag menar, kan ni sluta gå omkring i eran lilla fantasivärld där ni tror att jag är typ "bäst" och kan typ "allt"? Jag råkar faktiskt tycka att det är jobbigt. Precis som att ni tycker det är jobbigt ibland när ni känner er "dumma" eller "underlägsna" tycker jag att det är förbannat jobbigt att ha en stämpel på mig som inte stämmer. Jag kan inte allt, långt ifrån. Finns så mycket jag önskar jag visste mer om. Sen är kunskap så mycket mer än att bara kunna random fakta om random saker. Så det så.

Hursomhelst, mina felstavningar. Skrev "skiljde", ska vara "skilde". Sen det andra ordet kommer jag inte riktigt ihåg just nu men det gällde också ett "j" där det inte ska vara något. Mycket lustigt. Sen skriver jag i princip alltid "medans" fast det korrekta är ju "medan".

Sen vet ni ju redan allihopa vid det här laget att jag inte använder "de" och "dem" utan bara skriver "dom", det beror delvis på att det tog så lång tid för mig att lära mig det. Lärde mig det först förra året, believe it or not. Sen trivs jag bättre med "dom", tycker det ser bättre ut och får texten att flyta på bättre också när man läser.

Sen nu insåg jag att jag publicerade detta inlägg utan att avsluta det, tankspridd någon? Jaja, ska se Top Chef Canada och sedan Top Chef Masters, har jag tur kan jag sovelisova efter det. Vi hörs, vi ses, take care!


Yin och Yang cat-style !
Yes, ni kommer nog få se förbannat mycket bilder på dessa katter den närmsta framtiden för jag äger runt 500 stycken och tycker det är dags att vissa upp dom! ^^ För att vara ännu mer korrekt finns det faktiskt en tredje katt på vissa av dessa bilder: Maja. Vi var stödhem åt henne och Bill, (den svarta katten som ni vet). Vi behöll Bill medan Maja fick ett nytt hem hos någon trevlig old cat lady :P.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0