Let's take a better look

Beyond a story book
And learn our souls are all we own
Before we turn to stone

Turn To Stone
- Ingrid Michaelson

Det är lite kaos i mitt huvud at the moment. Mycket som rör sig där inne.
Mycket har hänt, och det finns mycket mer kvar som ska hända också.
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga.

Jag känner mig ganska kass om jag ska vara ärlig. Kass för att jag inte tar mig tid för mina vänner, alls. Sitter och säger om och om igen hur trevligt och roligt det skulle vara att ses, snart. Jag menar vad jag säger. Men faktum kvarstår, jag vill inte träffa någon. Jag vill inte umgås med någon. Jag vill inte existera för någon annans skull än min egen just nu.

Vill inte lägga ner tid och energi på relationer. Jag vill inte vara ego, men jag orkar inte vara något annat än ego just nu. För mycket saker som snurrar i mitt huvud, och jag känner mig kass.

Sen tar jag mig inte ens tid att bearbeta dessa tusen saker. Jag ignorerar dom och låtsas som att dom inte existerar. Guess what, har varit ensam i mer än 1h nu för första gången på över en vecka. När jag är ensam kan jag inte låtsas som att dessa tusen saker inte finns, de blir för tydliga. Men dom är för många! Jag vet inte ens vars jag ska börja.

Jag är arg och jag är ledsen för att saker aldrig blir som jag tänkt. Det är långtifrån alltid dåligt, men den där känslan, av att inte vara i kontroll över något, suger.

Jag är arg och jag är ledsen.

Det känns så poänglöst att vilja saker, det känns som att jag har tappat kontrollen. Det känns som att det inte är jag som styr över mitt eget liv.

Jag föredrar att hålla en låg profil för tillfället. Inte göra allt för mycket, inte säga allt för mycket, inte förvänta mig någonting. Stanna i ett relativt neutralt läge och bara go with the flow en stund.

Jag vet inte riktigt själv vad jag yrar fram just nu i detta ganska emotionella state så att säga. Men förhoppningsvis gör det inte så mycket. Behöver svammla på en stund.

Tänkte snart ta mig i kragen, rycka upp mig lite och försvinna iväg till min icke-sociala tillvaro med någon annan där jag inte tänker på alla dessa saker.

Ha det bäst lovelies, you know I love you <3


Bild inte helt relaterad ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0