Det är inte ditt fel!

 
- "Det är inte ditt fel!"
 
- "Men du är ju upprörd?"
 
- "Ja, men det är inte ditt fel"
 
- "Nu förstår jag inte? Du är ju sur, på mig?"
 
- "Ja... men det är inte ditt fel!"
 
 
Vissa av er förstår min poäng just nu. Vad jag menar med det här. Vissa av er förstår inte alls. Ibland så har man känslor som inte går att förklara. Ibland är det inte lika enkelt som att bara vara.
 
Ibland har man känslor som uppstår från kaos. Kaos i sin egna hjärna. Dåliga minnen och katastrof.
 
En dag kan man lära sig och se skillnad på. Känslor du gav mig, och känslor som inte går att förstå.
 
Den här känslan just nu, tillhör inte dig. Den här känslan just nu, tillhör inte ens mig.

Den tillhör ett minne, något som var. Den tillhör det förflutna, en rest som stannar kvar.
 
 
Välkommen till min värld. Har du tänkt stanna ett tag? Det är lugnt, jag kan ta det en liten bit, dag för dag.
Jag kan förklara det som är svårt att förstå. Jag kan stanna fastän jag oftast vill gå.
 
Jag investerar min tid i det här. Om du har tid att förstå vem jag är. Jag ska göra så gott jag bara kan. Ska göra mitt bästa för att vara sann. Mot känslor som ej tillhör mig. Jag ska vara öppen med dig.
 
,.-
 
Poetiska blogginlägg, why not? Hade i alla fall en tanke som jag ville dela med mig av, den kom dock ut i lite annan form än jag själv är van vid. 
 
Har äntligen fått mina sista betyg från en av sommarkurserna. Vet ni vad det innebär? Det innebär att jag äntligen kan bli beviljad CSN. Hallelujah ffs. Ekonomisk kris suger kan jag lugnt säga. Detta betyder att jag kan hälsa på i Piteå nästa vecka - pepp! :) Saknar den staden lite granna. Det jag saknar mer än det är dock att kunna gå på ICA och köpa vad jag vill till middag typ. Det ser jag fram emot!
 
Saknar lovelies runt om hela Sverige. Fan vad vi blev utspridda till slut! Älskar er som är saknade och er som finns en aning närmare. Hoppas ni alla har det bäst. <3
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0