Save the last dance for me

Idag, i mitt huvud, så dansade jag en vals med Petrus. Inte för att jag vet hur man dansar vals. Men det är det som är det vackra och underbara med fantasin, den är nästintill obegränsad. Så i mitt huvud fick jag dansa en vacker dans men en otroligt vacker människa, och det kändes verkligen som att det var "the last dance" så att säga.
 
Min underbara vackra bror. Som har stått vid min sida alla dessa år, osynlig men oj så närvarande. Alltid. Jag har känt av hans närvaro i de svåraste stunderna av mitt liv.

Ibland sträcker jag ut min hand. Väntar ett par sekunder, sen tar jag tag i hans hand, som i mitt huvud finns där i min. Som i mitt hjärta alltid finns där i min.
 
Det är svårt att förklara för någon som inte vet, hur det känns och hur man tänker när man förlorar någon som står en så oerhört nära.
 
Men i min värld, i min hjärna, i mitt hjärta, har han alltid stått vid min sida.
 
Jag ska försöka förklara vad jag känner nu.
 
Jag känner att han är på väg bort, min bror. Att han till slut, går vidare, och lämnar oss som är kvar här. Han är på väg bort. Det gör mig ledsen. Jag vet dock att min bror inte skulle lämna min sida, min systers sida, om det inte var okej. Om det inte vore så att han har så stor tilltro på oss, och den framtid vi har framför oss, så skulle han inte gå.
 
Så det enkla faktum att det känns som att han är på väg bort, är en indikation på hur långt jag har kommit i livet, och vars mitt liv är på väg just nu. Inte bara jag såklart, utan även min syster. Han skulle aldrig lämna oss annars.
 
Det här är faktiskt ganska svårt och tungt att skriva om. Behöver nog inte säga att jag gråter en del just nu, ikväll.
 
Den största sorgen jag någonsin känt i mitt liv var över denna vackra människa. Jag saknar honom och jag kommer alltid sakna honom. Jag älskar honom och jag kommer alltid älska honom.
 
Jag kommer aldrig ha "älskat" honom. Han kommer aldrig ha varit min bror. Han ÄR min bror. Han är och han kommer alltid vara det. Han kommer alltid vara en av de mest betydelsefulla personerna i mitt liv. Simple as that.
 
Känner helt ärligt nu att jag inte får fram några fler ord just nu. Så jag lämnar det så.
 
Evig kärlek och saknad <3
 


Vila i frid underbara du -v-

Kommentarer
Postat av: Frida

Massa kärlek till dig Emma!

Svar: Tack
Emma

2012-09-03 @ 21:34:59
URL: http://www.heikkibloggar.blogspot.com
Postat av: Mari E

<3

Svar: <3
Emma

2012-09-05 @ 17:36:31
URL: http://mirax.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0